عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

بازدید سه هزار نفر از قشرهای مختلف جامعه از دانشگاه سمنان

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه سمنان، دکتر مسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان در این خصوص گفت: این طرح به مدت سه روز برگزار شد و دانشگاه سمنان میزبان جمعی از دانش آموزان، صنعتگران و عموم مردم بود و در حاشیه آن برنامه های مختلفینیز برگزار شد.
وی افزود: آشنایی دانش آموزان با رشته ها و دانشکده ها، بازدید صنعتگران استان از توانمندی های دانشگاه و بررسی تقویت ارتباط با صنایع و نیز برپایی نمایشگاه توانمندیهای دانشجویان این دانشگاه از جمله برنامه های روز درهای باز در دانشگاه سمنان بود که خوشبختانه استقبال چشمگیری از سوی قشرهای مختلف جامعه از این برنامه ها شد.

بازدید یک هزار و ۴۰۰ نفر از دانش آموز از دانشگاه سمنان
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان در خصوص بازدید دانش آموزان از دانشگاه سمنان گفت: بازدید دانش آموزان با هدف آشنا کردن هر چه بیشتر آنان با محیط علمی دانشگاه و افزایش سطح اطلاعات مراجعه کنندگان در رابطه با رشته‌ها، امکانات و تجهیزات از جمله برنامه های دانشگاه در قالب این طرح بود.
دکتر فرشاد ورامینیان با بیان اینکه در مدت سه روز اجرای این طرح یک هزار و ۴۰۰ نفر از دانش آموزان از بخشهای مختلف دانشگاه بازدید کردند افزود: این تعداد دانش آموز از ۲۰ مدرسه شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه میهمان دانشگاه سمنان بودند.
مدیر امور آموزشی دانشگاه نیز خاطر نشان کرد: بازدید از دانشکده ها و آشنایی با رشته های مختلف تحصیلی، بازدید از کتابخانه مدرن مرکزی دانشگاه، برگزاری سخنرانی ها علمی و توانمندیهای دانشگاه و نیز بازدید از نمایشگاه از برنامه های اجرا شده برای قشر دانش آموزی بود
دکتر فرزین یغمایی گفت: در قالب کمیته ای قرار شده در طول سال بازدید دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از دانشگاه و دستاوردهای آن ادامه یابد.

حضور صنعتگران استان در دانشگاه سمنان و برگزاری دومین نشست تخصصی دانشگاه و صنعت
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان در خصوص بازدید صنعتگران از دانشگاه سمنان در قالب طرح روز درهای باز دانشگاه گفت: دومین نشست تخصصی دانشگاه سمنان و فعالان صنعتی استان هم همزمان با برگزاری نخستین دوره روز درهای باز دانشگاه سمنان در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر این دانشگاه برگزار شد.
دکتر سیف الله سعدالدین افزود: بحث صنعت، ویژه برای دانشگاه سمنان مهم است چرا که با توجه به هدف گذاری این دانشگاه در تبدیل شدن به دانشگاه کار آفرین می طلبد ارتباط دانشگاه و صنعت بیش از پیش تقویت شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه باید شرایطی را فراهم نماید که صنایع به راحتی نیازهای خود را ارائه و از سویی دیگر صنایع هم باید با اعتماد به بنیه علمی دانشگاهیان تقاضا و مشکلات خود را مطرح نمایند گفت: اجرای طرح روز درهای باز دانشگاه در دانشگاه سمنان فرصت مغتنمی برای فعالان صنعتی و دانشگاهیان بود تا نیازهای یکدیگر را شناسایی و در جهت رفع آنها تلاش نمایند که این امر در ارتقای تولید ملی و اقتصاد کشور تاثیر گذار خواهد بود.
دکتر سعدالدین با بیان اینکه در قالب این طرح شرایطی فراهم شد تا صاحبان صنایع آزمایشهای مورد نیاز خود را در آزمایشگاه ههای دانشکده ها انجام دهند گفت: در قالب این طرح صنعتگران مختلفی از دانشکده های این دانشگاه و توانمندیهای علمی آنها و نیز نمایشگاه توانمندی¬های دانشجویان بازدید کردند که آینده روشنی را از تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت استان نوید می دهد.


برپایی نمایشگاه توانمندی های دانشجویان دانشگاه سمنان
یکی دیگر از برنامه های روز درهای باز دانشگاه برپایی نمایشگاه توانمندی های دانشجویان دانشگاه سمنان بود که دکتر رستم شاه محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سمنان در این خصوص گفت: در این نمایشگاه حدود ۷۰ غرفه برپا شد.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه دستاوردهای علمی و هنری دانشجویان دانشگاه سمنان به تماشا و فروش گذاشته شد افزود: غرفه های بهداشت و سلامت، مشاوره رایگان، سلامت روان، غذا ها و آش های محلی، صنایع دستی، برپایی چادر عشایر ایل سنگسری و گل گیاه از جمله غرفه های این نمایشگاه بود که بازدید کنندگان در کنار آشنایی با دانشگاه سمنان لحظات شاد و مفرحی را سپری کردند.
دکتر شاه محمدی با بیان اینکه تعداد زیادی از مردم، دانش آموزان و صنعتگران از این نمایشگاه بازدید کردند گفت: این نمایشگاه بازدید کنندگانی از خارج از کشور داشت که برای نمونه می توان به بازدید کنندگان از دانشگاه اهل بیت کربلا از کشور عراق اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: در قالب غرفه های این نمایشگاه دانش آموزان بازدید کننده در یک محیط شاد، پویا، خلاق و البته علمی با شخصیت خود آشنا شدند که این امر در انتخاب های مهم زندگی آنان شامل انتخاب رشته، شغل و حتی انتخاب همسر نیز موثر خواهد بود.


قدردانی از دانشجویان ممتاز دانشگاه سمنان و پژوهشگران و فناوران برتر استان در آئین ناب
در آئین ناب که همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نیز برگزاری نخستین دوره روز درهای باز دانشگاه در تالار امیر کبیر این دانشگاه برگزار شد از ۷۵ نفر از دانشجویان ممتاز رشته های مختلف تحصیلی و نیز پژوهشگران و فناوران برتر با حضور نماینده مردم شهرستان¬های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان قدر دانی شد.
رئیس دانشگاه سمنان گفت: در این مراسم از ۱۵ دانشجوی ممتاز و ۶۵ دانشجوی برتر تقدیر شد.
دکتر نصیری رونمایی از نشریه استعداد های برتر دانشگاه سمنان با عنوان ناب را از دیگر برنامه های این آئین برشمرد.


بازدید مسئولان استان از دانشگاه سمنان
به مناسبت برگزاری نخستین دوره روز درهای باز دانشگاه، مسئولان استانداری سمنان از دانشگاه سمنان و نمایشگاه توانمندیهای دانشجویان این دانشگاه بازدید کردند.
رئیس دانشگاه سمنان اظهار داشت: در این بازدید دکتر احمد همتی نماینده مردم شهرستان¬های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و حسن سعدالدین مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان و دیگر مسئولان با حضور در دانشگاه سمنان از ظرفیتهای علمی و نیز نمایشگاه توانمندیهای دانشجویان این دانشگاه بازدید کردند و اجرای این طرح فرصت خوبی برای شناساندن دانشگاه مادر استان به مخاطبان دانستند و خواستار تداوم این حرکت شدند.
رئیس دانشگاه سمنان در پایان با بیان اینکه، به دنبال تبدیل شدن دانشگاه سمنان به دانشگاه نسل سوم یا به تعبیری دانشگاه کار آفرین هستیم افزود: یکی از ملزومات تحقق دانشگاه کار آفرین ارتباط موثر دانشگاه با جامعه و صنعت است که اجرای طرح درهای باز دانشگاه به نوعی گامی در جهت تحقق این هدف بود چرا که بدون حضور فعال در جامعه و ارتباط با صنعتگران امکان پیشرفت دانشگاه وجود ندارد.
دکتر نصیری تحکیم پیوند دانشگاه و جامعه را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.
ل.م ۵۴