عمومی | بنیاد ملی نخبگان

دانش‌آموزان با روش ارائه مطالب علمی آشنا شدند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ پس از برگزاری مرحله اول مدرسه پاییزه خلاقیت و ایده‌پردازی شهرستان استهبان در آبان ماه سال جاری، برگزیدگان مرحله اول در مرحله دوم برنامه در شیراز شرکت کردند.

در این مرحله دانش‌آموزان با شرکت در کارگاه‌های آموزشی با عناوین انضباط شخصی، روش ارائه مطالب علمی، هنر حل مساله، نگرش پژوهشی در حوزه علوم‌انسانی، نگرش پژوهشی در حوزه فنی‌ومهندسی، کارِ گروهی و دورهمی ادبی آموزش‌های خود در مرحله اول را تکمیل کردند.

در بخش دیگری از برنامه با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مراکز علمی و فرهنگی بازدید از رصدخانه دانشگاه شیراز برنامه‌ریزی و اجرا شد.

شرکت‌کنندگان در بازدید از رصدخانه دانشگاه شیراز پس از شرکت در کارگاه آشنایی با علم نجوم، اقدام به بازدید از تلسکوپ و بخش‌های مختلف رضدخانه کردند.

در پایان برای تداوم ارتباط دانش‌آموزان با بنیاد و رصد بهتر استعداد آنان، ۶ پروژه از جمله انجام یک کار داوطلبانه، ایده‌پردازی در حوزه علوم‌انسانی و فنی‌و‌مهندسی، آفریش اثر در حوزه ادبی، مسابقه کتابخوانی و همچنین فعالیت در حوزه تفکر انتقادی برای دانش‌آموزان مطرح شد تا با اجرا توسط دانش‌آموزان و ارزیابی آنها، مرحله بعد برنامه برای برگزیدگان اجرایی شد.