عمومی | دانشگاه هرمزگان

برگزاری هشتمین نشست از دوره پنجم هیات امنای دانشگاه هرمزگان


هشتمین نشست از دوره پنجم هیات امنای دانشگاه هرمزگان با ترکیب جدید با حضور دکتر محمد تقی نظرپور رییس کمیسیون دائمی هیات امنا، دکتر محمد آشوری نماینده مردم بندرعباس،قشم ،خمیر،حاجی آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان، دکتر علی اکبر شیخی فینی رئیس دانشگاه هرمزگان، مهندس حمیدرضا مومنی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، مهندس هاشم نامور مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، دکترحسن خلج طهرانی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل گردید .

در شروع این جلسه، دکتر شیخی به ارایه گزارشی از عملکرد کمی و کیفی یکسال اخیر دانشگاه و دستاوردهای آن خصوصاً در زمینه های آموزشی و پژوهشی و فناوری پرداخت .

وی در ادامه ی گزارش خود به دستاوردهای علمی دانشگاه هرمزگان، میزان تفاهم نامه های داخلی و بین المللی، افتخارات و عناوین کسب شده و بهبود چشمگیر آن در سال گذشته اشاره کرد .

رئیس دانشگاه در بخش دیگری از صحبتهایش از چالش های پیش روی دانشگاه در اموری چون؛ ساماندهی و اجرای طرحهای عمرانی سخن گفت .

شایان ذکراست در ادامه این نشست، دستور جلسه طرح و در کلیه موارد بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد که خلاصه موارد مطروحه به شرح زیر است:

- هیات امنا تاکیدها و مصوبه هایی در زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، مهارت افزایی و اشتغال پذیری دانشجویان داشت .

- احداث و تجهیز دانشکده مهندسی شیمی و نفت از محل تامین اعتبار بوسیله ۱۳ شرکت پالایشی و نفت و گاز مستقر در استان و از طریق مسولیت های اجتماعی آنها در طی دو سال با حضور استاندار استان هرمزگان به تصویب رسید .

- هیات امنا با دریافت ۱۵ میلیون دلار فاینانس به منظور تجهیز آزمایشگاه بیوتکنولوژی خلیج فارس موافقت به عمل آورد .

- اعضای هیات امنا در زمینه توسعه دریا محور دانشگاه از نگاه نیروی انسانی و زیرساختی در زمینه تربیت نیروی انسانی کارآمد در زمینه های مرتبط به پالایش نفت و گاز، گردشگری، صنایع دستی، مواد و متالورژی مورد نیاز استان تاکیدهایی داشتند .