عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

جشن روپوش سفید دانشجویان پرستاری و مامایی برگزار شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این آیین گفت: پرستاری و مامایی همواره از جایگاه محترم و والایی برخوردار است و این موضوع با وجود اساتید فرهیخته دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیش‌ازپیش برجسته می‌شود.
دکتر سعید کشمیری گفت: از اینکه شما دانشجویان عزیز در دانشکده‌ای درس می‌خوانید که این اساتید فرهیخته هدایت آن را عهده‌دار هستند خرسندیم.
وی با اشاره به رسالت خطیر پرستار و ماما در جامعه افزود: روپوش سفید شبیه یک لباس عوض کردن نیست، درواقع یک نوع پوست‌اندازی و ورود به یک مرحله جدید زندگی است.
دکتر کشمیری ادامه داد: از امروز به بعد شما دانشجویان عزیز به‌طور رسمی به یک جمعیت بزرگ‌تری می‌پیوندید که وقتی با روپوش سفید وارد بیمارستان می‌شوید هیچ فرقی با عالی‌ترین استاد پرستاری و مامایی ندارید چون همان توقعی که مردم از اساتید شما دارند از شما نیز خواهند داشت.
وی اظهار داشت: امروز روز مهمی است و شما باید زیر یک میثاق نامه‌ای را امضاء کنید که نسبت به آن نمی‌توانید بی‌تفاوت باشید امروز مهم‌ترین روز زندگی شما است در این روز همه ما جمع شدیم که ورود شما به یک دوران حرفه‌ای را اعلام رسمی کنیم، زیرا مسئولیتی را به عهده می‌گیرید که باجان انسان‌ها مرتبط است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خطاب به دانشجویان پرستاری و مامایی حاضر در مراسم گفت: دقت شما در مسئولیتی که عهده‌دار می‌شوید موجب نجات جان یک انسان خواهد شد.
دکتر کشمیری تصریح کرد: از این به بعد باید نسبت به حرفه خود تعصب داشته باشید و برای این حرفه تلاش کنید و به‌خوبی به دانش حرفه خویش آگاه شوید و مهارت‌های لازم را گرفته تا انسان‌های مفیدی برای جامعه باشید.
انتهای پیام/ ر.ک ۴۰۷۰