عمومی | دانشگاه هنر اصفهان

تفاهم نامه کنسرسیوم فعالیت های بین المللی مراکز علمی و فناوری پیشرو استان در دانشگاه صنعتی اصفهان به امضا رسید

تفاهم نامه ایجاد کنسرسیوم همکاری­های علمی بین ­المللی مشترک میان روسای دانشگاه های صنعتی اصفهان، اصفهان، علوم پزشکی، هنر و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طی مراسمی ۱۵ اسفند ۹۷ در دانشگاه صنعتی اصفهان به امضا رسید.

این کنسرسیوم پیرو اعلان در همایش ماه گذشته و برای اولین بار به پیشنهاد دانشگاه صنعتی اصفهان در راستای همسو نمودن فعالیت های علمی بین­المللی مشترک میان مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان و به منظور استفاده بهینه از توانمندی های علمی پژوهشی و اجرائی و بهره­مندی از تجربیات طرفین با حضور روسا و مدیران بین الملل این مراکز ایجاد گردید.
در این آیین دکتر مدرس هاشمی ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن خوشامد گویی به میهمانان به اهمیت همکاری و تعامل دانشگاه ها و مراکز علمی پرداخت . وی با توجه به وجود ارتباطات بین المللی این مراکز، تشکیل این کنسرسیوم را نقطه عطفی برای گسترش روابط و پیشرفت دانشگاه ها و تبدیل اصفهان به یک قطب علمی در کشور دانست. وی در این خصوص خاطر نشان کرد: استان بدون همکاری های بین المللی رشدی نخواهد داشت و یقین دارم با این هم افزایی اتفاقات بهتری رقم خواهد خورد. این کنسرسیوم با هدف اصلی شکل گیری هم افزایی کار خود را آغاز خواهد کرد.
رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: با توجه به ظرفیت های ۵ موسسه و دانشگاه هنر، اصفهان، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با همکاری های شکل گرفته می توان شاهد رشد بیش از پیش استان بود.
مدرس هاشمی با اشاره به اهمیت شکل گیری فعالیت های بین المللی افزود: پس از شکل گیری کنسرسیوم، هم افزایی در تمام عرصه ها شکل خواهد گرفت البته قبل از آن هم همکاری های خوبی بین دانشگاه هنر، اصفهان، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی و شهرک علمی تحقیقاتی بوده است، اما نیاز به گام های بلندتری در این راستا می باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این آئین گفت: بحث توریسم به عنوان اقدامی راهبردی برای نجات استان مطرح است و دیگر گسترش صنعت و کشاورزی در اصفهان میسر نیست و توریسم در راستای اقدامات فناورانه ارزش افزوده بالایی دارد و با این کنسرسیوم و با حضور افرادی علمی در کشور تفاوت این افراد را با گردشگران متوجه خواهید شد.
رییس دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم گفت: در اتاق جلسات دانشگاه صنعتی اصفهان نشست دانشگاه های سطح یک کشور برگزار شد و در واقع نهالی کاشته شد که امروز نتایج خوبی داده و تا به امروز ۲۰ جلسه برگزار کرده ایم و امیدوارم با تشکیل این کنسرسیوم راه را کوتاه طی کنیم.
در ادامه دکتر مصطفی کیانی، رییس دانشگاه هنر اصفهان با بیان این که ظرفیت اصفهان در علم و فناوری و هنر بالا است، گفت: ما دومین مرکز هنری در کشور هستیم و در سال گذشته توانستیم بعد از سال ها رشته موسیقی را در دانشگاه بازگشایی کنیم.
وی افزود: اصفهان در زمینه موسیقی و نمایش پیشکسوت است و امیدوارم پس از شکل گیری این کنسرسیوم علاوه بر همکاری در زمینه بین المللی همکاری های داخلی را هم بیشتر از قبل کنیم.
در ادامه رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به آمار اصفهان در زمینه علمی گفت:طبق آمار از سازمان ملی نخبگان، ۱۰ درصد نخبگان کشور اصفهانی هستند، ۱۰ درصد واحد های فناور کل پارک ها از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان است همچنین ۱۷ درصد گردش مالی شرکت های دانش بنیان در اصفهان است. درکناراین آمار باید بگویم که بیشترین مهاجرت نخبگان از اصفهان و سومین شهر مهاجر پذیر برای کارگران است.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این مراسم همکاری دانشگاه ها و مدیران استان را نقطه عطفی در راستای کاستن از مشکلات اقتصادی دانست و به لزوم بازنگری در نظام آموزش عالی، مطالعات تطبیقی و تبادل دانشجو اشاره کرد.
دکتر ارباب شیرانی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان ،نیز از تاسیس مرکز مطالعات شهری به منظور استفاده از ظرفیت کلیه دستگاه ها خبر داد.
همچنین دکتر سالاریان ریاست نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان به ظرفیت بالای اصفهان جهت جذب توریست علمی و دیپلماسی عمومی، اشاره نمود و این کنسرسیوم را نمونه خوبی برای کل کشور دانست و بر لزوم توسعه ی روابط بین المللی تاکید نمود.
در پایان این مراسم تفاهم نامه ایجاد کنسرسیوم همکاری های علمی بین المللی مشترک میان روسای دانشگاه های صنعتی اصفهان، اصفهان، علوم پزشکی، هنر و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به امضای طرفین رسید.