عمومی | بنیاد ملی نخبگان

تربیت نسل ارزش‌آفرین در گرو پیوند توان بانوان با خلق ارزش و کارآفرینی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان ؛ نخستین رویداد کارآفرینی ویژه بانوان با حضور جمعی از بانوان کارآفرین از سراسر کشور با هدف آشنایی با توانمندی‌های بانوان جامعه در حل کارآفرینانه مسائل و معضلات پیشروی کشور در اصفهان برگزار شد.

شقایق حق‌جوی جوانمرد؛ رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به اینکه این هم‌نت یک رویداد کارآفرینی استارت‌آپی به سبک ایرانی است، گفت: واژه هم‌نت عبارتی اختصاری بر گرفته از کلمات همکاری، مشکل‌گشایی، نوآوری و توانمدسازی است.

وی افزود: اگر توان بانوان با خلق ارزش و کارآفرینی پیوند بخورد، جامعه در عرصه‌های مختلف بیمه شده و در آینده، نسلی ارزش‌آفرین را تربیت خواهد کرد.

حق‌جوی جوانمرد ادامه داد: تاکنون در همایش‌های هم‌نت، تفکیک جنسیتی مورد نظر نبوده و روال کار به این صورت بود که یکی از موضوعات و معضلات کشور شناسایی شده، مسائل پیرامون آن بررسی می‌شد و از گروه‌های خلاق و کارآمد اعم از بانوان و آقایان، برای حل آن مساله دعوت به عمل می‌آمد تا از طریق حل آن چالش، کسب‌و‌کار نو ایجاد شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان اضافه کرد: برگزاری همایش هم‌نت مستقل برای بانوان به این دلیل در دستورکار قرار گرفت که در کشور نسبت بانوان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی رو به افزایش است؛ از این رو، عدم‌اشتغال و ‌کمبود فرصت‌های کسب‌وکار در جامعه بانوان شدیدتر است .

وی اظهار داشت: بانوان ایرانی در حوزه خانواده، همسرداری و تربیت فرزند، فعالیت‌های ارزشمندی انجام می‌دهند و از دانش خود در راستای ارتقای خانواده بهره می‌برند. این افراد می‌توانند با برخورداری از تحصیلات عالیه که گذرانده‌اند، در کشور و روند توسعه نیز اثرگذاری داشته باشند.

حق‌جوی جوانمرد اظهار داشت: مسئولان کشور باید توانایی‌های بانوان را بیش از گذشته به رسمیت بشناسند و موانعی که بر سر راه اشتغال و کارآفرینی بانوان وجود دارد را حل‌و‌فصل کنند .

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به رویکردهای هم‌نت گفت: این رویداد باید موجب خودشکوفایی استعدادها و افزایش توان بانوان شود تا بتوانند از فرصت‌های پیشرو ارزش بیشتری خلق کنند.

حق‌جوی جوانمرد به ویژگی‌های بانوان کارآفرین اشاره و تصریح کرد: تیزبینی، صبر، فرصت‌طلبی، امید و حرکت مستمر از ویژگی‌های اصلی بانوان کارآفرین است. علاوه بر اینها، بانوی کارآفرین ریسک‌پذیری بالایی دارد و از حداقل امکانات برای حل مشکلات بهره می‌برد و کاستی‌ها را هنرمندانه مدیریت می‌کند.

وی اضافه کرد: فرد باید بیاموزد از سمت چپ و راست ذهن به طور همزمان استفاده کند و برای نقشه‌های مهیجی که در ذهن دارد، سرمایه مناسب پیدا کند و با پذیرش منعطفانه سلایق دیگران، مسیر منطقی را پیدا کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان، تاکید کرد: زنان این ایران از یک‌سو شهید پرورانده‌اند و از سوی دیگر، بزرگترین سرمایه برای ارتقای مدیریت و ساختن اقتصادی مستحکم، رقابت‌پذیر و مقاوم به شمار می‌روند.

حق‌جوی جوانمرد در پایان تصریح کرد: بانوان ایرانی آمیزه‌ای از هوش، خلاقیت، مقاومت، نوجویی، دوراندیشی، آزادی عمل و اندیشه، انعطاف‌پذیری، مدیریت زمان، صبر، استقامت و ابتکار هستند؛ بنابراین نسلی را تربیت خواهند کرد که اعتماد و تعهد، خلاقیت و نوآوری، برخورداری از چشم‌انداز، سخت‌کوشی و توان حل مساله، جزء ویژگی‌های بارز آنها خواهد بود .

لازم به ذکر است،  همایش هم‌نت بانوان در دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان برگزار شد.