عمومی | دانشگاه کردستان

مدیر مرکز نوآوری دانشگاه کردستان خبر داد: حمایت از ایده های برتر استارتاپ ویکند مریشک در کردستان/بیش از ۸۰ درصد منتورها بومی هستند

مدیر مرکز نوآوری دانشگاه کردستان گفت: ایده های برتر شرکت کننده در استارتاپ ویکند مریشک حنایت و پشتیبانی می شوند.
صادق سلیمانی در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه کردستان, اظهار کرد: استارتاپ ویکند تخصصی با محوریت صنعت طیور با همکاری ذینفعان این صنعت یعنی شرکت های بزرگ مربوطه و همچنین شرکت شهرک های صنعتی, جهاد کشاورزی و مرکز رشد و مرکز نوآوری دانشگاه کردستان در این دانشگاه  از روز گذشته آغاز و تا فردا ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه ۱۲هزار نفر در کردستان در صنعت طیور اشتغال دارند, گفت: قبل از برگزاری استارتاپ,توسط اساتید و افراد متخصص نیازسنجی در خصوص صنعتی که می تواند بیشترین اشتغال را برای استان در پی داشته باشد, صورت گرفت که در نتیجه آن این استارتاپ در حوزه طیور برگزار می شود.
مدیر مرکز نوآوری دانشگاه کردستان ادامه داد: پس از شناسایی محورهای اصلی و انتشار فراخوان, ۲ پیش رویداد موثر برگزار شد تا افراد صاحب ایده شرکت کنند.
وی همچنین از حمایت شرکت شهرک های صنعتی و پارک علم و فناوری کردستان از حمایت از ایده های برتر در استارتاپ خبر داد و افزود: شرکت کنندگان در استارتاپ الزاما دانشجوی دانشگاه کردستان نیستند بلکه امکان حضور افراد دانشجو و غیر دانشجو در استارتاپ فراهم شده و از دانشگاه کردستان عمدتا فارغ التحصیلان و از رشته های مرتبط از جمله علوم دام شرکت کرده و علاوه بر آنها, ۲۰ درصد شرکت کنندگان رشته های برنامه نویسی و آی تی و ۲۰ درصد نیز از رشته های مدیریت و صنایع می باشند.
سلیمانی با اشاره به اینکه در موارد عام هدف از برگزاری استارتاپ ویکند, آموزش و فرهنگ سازی است, خاطرنشان کرد: دانشگاه کردستان پیشتر در خصوص دافعه های استارتاپ های برگزار شده در استان, آسیب شناسی انجام داده  و در این استارتاپ آنها را پوشش داده است.
وی تفاوت عمده استارتاپ ویکند مریشک با سایر استارتاپ ها را بهره گیری از منتورهای بومی برای اولین بار عنوان کرد و یادآور شد: گرچه ممکن است همه این افراد مقیم سنندج نباشند اما بیش از ۸۰ درصد آنها کرد و بومی استان کردستان هستند.
لازم به ذکر است; استارتاپ ویکند مریشک از روز گذشته در دانشگاه کردستان آغاز و تا فردا ادامه دارد.