عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور:



جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تاکید کرد: اتصال بسیج جامعه پزشکی به ولایت فقیه آن را از گزند تحریف‌ها و فتنه‌ها حفظ کرده است.
دکتر مجید احمدی در همایش گرامیداشت روز بسیج جامعه پزشکی در تالار شهید شایان مهر دانشکده پزشکی تبریز با اشاره به هشتم اسفند ماه، روز بسیج جامعه پزشکی اظهار کرد: در تاریخ هشتم اسفند ماه سال ۶۴، برای اولین بار یک مکان رسمی بهداشتی و درمانی که قبلا موقعیت مکانی آن به مبادی بین‌المللی اعلام شده بود، پس از مورد حمله گرفتن توسط ۱۰ فروند هواپیما، دو بار مورد حمله شیمیایی گرفت و این حادثه منجر به شهادت تعداد زیادی از پزشکان و پرستاران در بیمارستان صحرایی شد.
وی اعتماد، میزان مشارکت عمومی و مکتب یک سازمان را سه ضلع سرمایه اجتماعی آن عنوان کرد و گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی در بدو ورود به بیست و چهارمین سال تاسیس، میراث‌دار بیش از چهار هزار شهید بهداری دفاع مقدس است، هر چه یک سازمان به عنوان یک نهاد غیردولتی این سه ضلع را به طور مستحکم‌تری داشته باشد، عملکرد نتیجه بهتری خواهد داشت.
وی با اشاره به وضعیت اعتماد اعضای نظام سلامت به سازمان بسیج جامعه پزشکی، بیان کرد: اعتماد با شعار تعیین نمی‌شود، بلکه با هزاران ساعت کار بی‌مزد در بیمارستان‌های صحرایی و بدترین شرایط در حاشیه شهرها و بحران‌ها، جلب می‌شود.
احمدی با برشماری محورهای نظام فکری بسیج جامعه پزشکی، گفت: توحیدگرایی یکی از محورهای اصلی حاکم بر تفکر بسیجی است که نیاز مادی  را بر اساس عدالت و نیاز معنوی را بر اساس توحید تعریف می‌کند، بر اساس این تفکر، توحید یعنی اینکه اگر حق هیات علمی ما را کنسل می‌کنند و ما را برای خدمت به دورترین نقاط تبعید می‌کنند، باور داشته باشیم که عزت و ذلت به دست خدا است.
وی، اسلام‌گرایی را دومین محور تفکر بسیجی دانست و گفت: منظور ما اسلام آمریکایی و حجتیه‌ای نیست که بی هیچ اقدامی منتظر آمدن امام زمان، بی‌خاصیت و بی‌دردسر است، بلکه اسلام نابیست که با مظلومان همدردی، جاذبه و دافعه دارد.
وی افزود: محور ولایتمداری محور سوم تفکر بسیجی است و به نظر می‌رسد تمامی دعواها از همان ابتدای خلقت بر سر ولایتمداری بوده است.
جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: محور چهارم، محور دنیاسازی آخرت‌گرا، ایجاد توازن بین دنیا و آخرت است و پیوند عقل و تجربه، عقل محوری متکی بر وحی و عقل محوری شهادت طلبانه نیز از دیگر محورهای حاکم بر تفکر بسیجی به شمار می‌آید.
وی افزود: مردم سالاری دینی به معنی انسجام اجتماعی و وحدت در پرتو دین، روحیه جهادی و استکبار ستیزی نیز باید در تفکر بسیجی مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت تمرین کار تشکیلاتی برای تقویت مشارکت اجتماعی، گفت: وجود بیش از ۵۰۰  کانون و ۱۵۰ هزار عضو فعال، حمایت شبکه گسترده‌ای از خیرین سلامت و وجود صدها نفر از داوطلبان و حضور در بهداری جبهه‌های مقاومت، سرمایه اجتماعی سازمان‌هایی مثل بسیج جامعه پزشکی هستند که می‌تواند بدون دستور و بهتان به مردم خدمت رسانی کنند.
در پایان این همایش از پزشکان فعال "طرح شهید رهنمون" تجلیل به عمل آمد.