عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد: بخش آنکولوژی اطفال در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهد شد

دکتر سعید کشمیری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر افزود: از سال گذشته تاکنون موفق به جذب دو متخصص آنکولوژی اطفال در استان بوده‌ایم که یکی از مهمترین دغدغه ما راه‌اندازی این بخش است.
وی تصریح کرد: از آنجایی که در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس مکانی برای راه‌اندازی بخش جدید وجود ندارد سعی خواهیم کرد با همکاری بیمارستان تامین اجتماعی یا جابه‌جایی بخش‌های مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر این بخش را راه‌اندازی کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا در سال آینده مشکلات راه‌اندازی بخش آنکولوژی اطفال را تا حدود زیادی برطرف کرده و چه‌بسا بسیاری از مشکلات اعزام این بیماران با وجود پزشک فوق تخصص و جذب دو متخصص جدید آنکولوژی اطفال مرتفع شود.

مرکز پیشگیری از سرطان به همت خیرین سلامت آماده‌شده است


دکتر کشمیری با اشاره به اینکه مرکز پیشگیری از سرطان به همت خیرین سلامت آماده‌شده است افزود: متاسفانه در خصوص سرطان خون اطفال در استان با کمبود امکانات مواجه هستیم و در حال مرتفع کردن آن هستیم که جذب متخصص آنکولوژی اطفال نشان از برنامه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای این مهم است.

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تسهیلات برای تجهیز دستگاه MRI را دریافت کرده است


رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دستگاه MRI موجود در بیمارستان آموزشی درمانی قلب بوشهر مربوط به بیست سال پیش بوده و قابلیت کار با نرم‌افزارهای جدید را ندارد که خوشبختانه موفق به دریافت تسهیلات توسط یکی از بانک‌ها جهت تجهیز و نوسازی آن شده‌ایم و با شروع سال جدید شاهد MRI کاملاً به روز خواهیم بود.
دکتر کشمیری افزود: ساختمانی جهت راه‌اندازی یک دستگاه MRI جدید در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر احداث‌شده که اردیبهشت‌ماه در بیمارستان راه‌اندازی خواهد شد و تمام نیازهای ما به تصویربرداری‌های پیشرفته را برطرف خواهد کرد.

خرید یک دستگاه رادیوتراپی توسط خیرین سلامت استان برای درمان بیماران سرطانی


رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خیرین سلامت بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در سال‌های اخیر برای درمان استان هزینه کرده‌اند که خوشبختانه نسبت به خرید دستگاه رادیوتراپی برای درمان بیماران سرطانی اقدام کرده و قرارداد آن منعقدشده که در سال آینده خریداری و وارد استان خواهد شد.

زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه در استان کمتر از میانگین کشوری است


دکتر سعید کشمیری بیان داشت: پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر از استانداردهای خوبی در سطح کشور برخوردار بوده و از استانداردهای کشور بالاتر هستیم، زیرا فاصله پایگاه‌های اورژانس بین جاده‌ای در کشور ۴۰ کیلومتر و در استان ۲۵ کیلومتر است.
وی تصریح کرد: مدت زمان حضور آمبولانس به مکان حادثه در جاده‌ها کمتر از چهارده دقیقه بوده و در شهر نیز کمتر از ۶ دقیقه است که از میانگین کشوری کمتر است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: با پیگیری‌های مکرر موفق به جذب دو متخصص آنکولوژی اطفال شده‌ایم که علاوه بر شیمی‌درمانی در بحث کم‌خونی و تالاسمی نیز شاهد ارائه خدمات بسیار خوبی به بیماران در این حوزه هستیم.

به صورت روزانه ویزیت فوق تخصص آنکولوژی اطفال انجام می‌شود


دکتر جعفر زارعی زاده افزود: در حال حاضر به صورت روزانه ویزیت فوق تخصص آنکولوژی اطفال انجام می‌شود که به صورت هفتگی و ماهانه به شهرستان‌های استان نیز مراجعه و بیماران را درمان می‌کنند که از این نظر کمک بسیار خوبی در جهت پیشگیری از شیوع بیماری و تحمیل هزینه‌های اضافه به خانواده‌های بیمار صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: بخش شیمی‌درمانی با توجه به اینکه ویژه بوده و حساسیتی که این داروها دارند نمی‌تواند با سایر بخش‌ها ادغام شود.
انتهای پیام/ م.ف ۱۰۲۴