عمومی | دانشگاه ولایت

برگزاری مراسم بزرگداشت روز درختکاری و کاشت یکصد اصله نهال در بوستان وحدت دانشگاه ولایت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ولایت، طی مراسمی با حضور اعضای هیات رئیسه ، مدیران ، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه به منظور گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، تعداد یکصد اصله نهال در محوطه فضای سبز دانشگاه غرس شد .

حجت الاسلام والمسلمین بامری ، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ابتدای این مراسم در سخنان کوتاهی به اهمیت درختکاری در دین مبین اسلام  اشاره کرد و گفت: درختکاری به خاطر اینکه نوعی خدمت به خلق الهی است  و از این جهت که فضیلت و ارزش فراوانی دارد به عنوان یکی از اعمال صالح، نیک و شایسته به شمار می آید .

دکتر بامری در ادامه ضمن تاکید بر فرهنگ سازی درخت کاری و محافظت و صیانت از درختان گفت : در روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) آمده است که اگر انسان در این دنیا درختی بکارد و آن درخت مثمر ثمر باشد به گونه ای که میوه ای بدهد و مردم از آن بهره مند شوند خداوند متعال به او در روز قیامت ثواب فراوانی می دهد .

در انتها تعداد یکصد اصله نهال در فضای سبز  بوستان وحدت دانشگاه غرس شد .

شایان توجه است :

امروزه بیشتر کشورهای دنیا روز درختکاری را محترم شمرده و در این روز به کاشتن درخت ها و نهال های متفاوت اقدام می کنند. البته تاریخ این روز با توجه به آب و هوای هر کشور متفاوت است و بیشتر سعی می کنند تا در موقعی از سال این کار را انجام دهند که درخت قابلیت رشد کردن را داشته باشد .

در ایران، روز ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند “روز ‌درختکاری‌” است .

گزارش تصویری :