عمومی | دانشگاه شیراز

رئیس دانشگاه شیراز گفت: رویکرد این دانشگاه ، خروج از پوسته سنتی و قدیمی است

دکتر حمید نادگران رئیس دانشگاه شیراز در جلسه شورای اداری فارس که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد ، اظهار داشت: دانشگاه شیراز با داشتن بیش از ۱۷ هزار دانشجو در ۷۵ رشته تحصیلی و بیش از ۳۵۰ رشته - گرایش در قالب ۱۵ دانشکده یکی از دانشگاه های برتر کشور در تراز ملی و بین المللی است.
وی ادامه داد: در این جهت، کارآفرینی و نوآوری و باور به حرکت های نوظهور علمی با حضور دانشگاه در متن جامعه، تبیین مسائل و مشکلات و ارائه راه حل برای آنها مسیر حرکت این دانشگاه را ترسیم می کند.
او اظهار داشت: این دانشگاه، تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و ماهر و به کار گیری عنصرخلاقیت و تفکر در کارآفرینی و انجام فعالیت های دانش بنیان مبتنی بر تولید ثروت و رفاه را از اهداف اصلی خود قرار داده است و معتقدیم که این امر فقط می تواند بخشی از نقشه راه آموزش و پژوهش کشور برای ماندن در صحنه بین المللی و رفع حمله های رقیبان باشد.
رئیس دانشگاه شیراز اضافه کرد: معتقدیم که انحصار در قالب های سنتی، سلیقه ای و بی هدف آموزش و پژوهش باعث از بین رفتن بیش از پیش فرصت ها خواهد شد و ادامه این وضع مشکلات بسیاری برای جامعه و فضای علمی کشور ایجاد خواهد کرد.
دکتر نادگران افزود: ایجاد اعتماد ۲ طرفه بین اصحاب صنعت و دانشگاه از ابتدا باید مد نظر قرار گیرد و دانشگاه شیراز در این جهت گام های ارزشمندی برداشته است.
وی اظهار داشت: امروز توجه جدی به حوزه علوم انسانی و اجتماعی سرلوحه کار این دانشگاه قرار گرفته و به همین دلیل این دانشگاه متقاضی ایجاد مراکز نوآوری در حوزه های علوم انسانی بوده است.
او ادامه داد: هچنین رشد و گسترش حوزه انرژی های نو که دغدغه بزرگ و محیط زیستی امروز همه ماست، لزوم ایجاد یک مرکز در این زمینه را اجتناب ناپذیر کرده است.
رئیس دانشگاه شیراز گفت: فقط با حرکت در این مسیر است که الزامات و مسئولیت اجتماعی دانشگاه و استادان آن به منصه ظهور می رسد و قرار گیری دانشگاه در متن جامعه را عملی و ممکن می سازد.