عمومی | دانشگاه علامه طباطبائی

نشست « سبک زندگی سالم، جایگاه ورزش و نقش فعالیت های بدنی» برگزار می گردد



نشست « سبک زندگی سالم، جایگاه ورزش و نقش فعالیت های بدنی» برگزار می گردد

نشست تخصصی با عنوان «انقلاب اسلامی و سبک زندگی سالم اساتید با تاکید بر جایگاه ورزش و نقش فعالیت های بدنی» ۱۹ اسفندماه در محل دانشکده تربیت بدنی برگزار می گردد.

دکتر غلامعلی کارگر، رئیس دانشکده تربت بدنی و علوم ورزشی در این خصوص گفت: این نشست از سوی این دانشکده و با هماهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و بسیج اساتید، در چهلمین سالگشت انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار می‌گردد. او با اشاره به هدف از تشکیل این نشست تخصصی افزود: با اعتقاد به این‌که نیروی انسانی پرتوان علمی دانشگاه‌های کشور سرمایه‌های اصلی آن دانشگاه هستند و با توجه به نقش تاثیرگذار سلامتی بر نحوه کیفیت اساتید در دانشگاه‌ها، دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی با توجه به ظرفیت‌های علمی و تخصصی خود در این حوزه، این نشست را باهدف طرح مباحثی ازلحاظ سلامت جسمانی و روانی و نیز ارائه راه‌هایی برای حفظ آن برگزار می‌نماید.

او با اشاره به آسیب‌هایی که افراد براثر زندگی بی‌تحرک با آن مواجه می‌شوند، ارائه مباحث در خصوص این آسیب‌ها و نیز راه‌های پیشگیری و درمان آن‌ها از طریق پرداختن به فعالیت‌های ورزشی علمی را ازجمله موارد مورداشاره و ارائه در این نشست اعلام کرد و افزود: با همکاری گروه‌های آموزشی آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی و نیز متخصصان تغذیه ورزشی و رفتار حرکتی مباحثی  در این خصوص طرح و ارائه خواهد شد.

رئیس دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی طرح مباحث در ۴ محور شامل: کاهش وزن و وزن ایده آل؛ تغذیه متناسب با سن و جنس؛ آسیب‌های پشت‌میزنشینی، زندگی روزمره و راه‌های پیشگیری از آن و همچنین راهکارهای درمانی برای داشتن سبک زندگی سالم را از محورهای این نشست برشمرد.

لازم به ذکر است این نشست ۱۹ اسفندماه جاری از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل دانشکده تربیت‌بدنی برگزار خواهد شد.