عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

دکترنجفی: دانشگاه آزاد از ایده‌های پولساز حمایت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری واحد نجف آباد، دکتر پیام نجفی روز گذشته در افتتاحیه هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی، با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره، بلوغ و رشد لازم را نتیجه برگزاری هفت دوره این جشنواره عنوان و ابراز امیدواری کرد در فرصت فراهم‌شده اختراعات، ایده‌های نو و دستاوردهای شرکت‌کنندگان به نحو مطلوب معرفی و در ادامه مسیر گام‌های بلندتری برداشته شود .

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بیش از گذشته کشور به ایده‌های نو و خلاق نیاز دارد و نگاه صنایع به سمت ایده‌های جدیدی که در داخل شکل می‌گیرد، افزایش یافته است .

مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان فعال شدن صنایع در کشور، از تغییر ماموریت دانشگاه متناسب با نیاز جامعه خبر داد و افزود: فرصت ایجاد شده برای نسل جوان و علاقه‌مند، زمینه ورود آنها به کسب و کارهای جدید را فراهم خواهد آورد .

دکترنجفی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نخستین دانشگاهی است که معاونت نوآوری و فناوری را ایجاد و فعالیت خود را به صورت عملیاتی در این حوزه آغاز کرده است .

وی خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه بسترسازی بسیار خوبی در عرصه تجاری‌سازی ایده‌ها فراهم آورده و بارقه‌های امید در این زمینه نیز افزایش پیدا کرده است .

این مقام مسئول از فعال‌شدن شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان و فراهم‌کردن زمینه مشارکت سرمایه‌گذاران در این عرصه خبر داد .

مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی به خلاقیت و توانمندی جوانان در تولید محصولات باکیفیت داخلی اشاره کرد و گفت : این محصولات علاوه بر تامین نیازهای کشور، ظرفیت صادرات را نیز داراست .

دکترنجفی تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته  در این جشنواره، ایده‌ها و اختراعاتی که قابلیت سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی داشته باشند از کمک و حمایت دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار خواهند شد .

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده بیشتر از ظرفیت‌های دانشگاه، شاهد رشد و بالندگی ایده‌ها و نوآوری‌های ارائه شده در این جشنواره باشیم .