عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

کارآفرینان اهل مطالعه و منظم بوده و به قانون احترام می گذارند

کارآفرین موفق استان اردبیل گفت: کارآفرینان اهل مطالعه و منظم بوده و به قانون احترام می گذارند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هاشم اروج زاده در کارگاه آموزشی «الماس ریزه های کارآفرینی» دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب افزود: تفاوت ایران با اروپاییان در این است که اروپاییان اهل مطالعه و منظم بوده و به قانون احترام می گذارند .
وی افزود: برای کارآفرینی باید این سه ویژگی را در خود تقویت کنیم و انسان های منفی اندیش، بخیل و آنهایی که ایمان ضعیفی دارند، نمی توانند کارآفرین باشند.
هوشنگ پیری مربی و مدرس حوزه خلاقیت و کارآفرینی گفت: کارآفرینی فرآیندی است که در آن فرد کارآفرین با بررسی محیط پیرامون و فرصت های موجود و از طریق بکارگیری منابع انسانی و مادی با استفاده از خلاقیت و نوآوری، کالا، خدمات و محصول جدید وارد بازار کند.
وی افزود: افرادی که اقدام به کشف، شناسایی، ارزیابی و بهره برداری از فرصت می کنند، کارآفرین نامیده می شود که در این مورد توجه به تغییرات اجتماعی- فرهنگی، توجه و نگاه به تغییرات محیط اقتصادی، توجه به فرصت های پنهان و گذشته بازار و مواردی از این دست باید مورد دقت قرار بگیرد.
رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: از دانشگاهیان انتظار می رود که در سه زمینه مهارت آموزی، ترویج فرهنگ کارآفرینی به دانشجویان و تولیدات دانش بنیان و تبدیل ایده به محصول فعالیت کنند .
دکتر مهدی داوری با اشاره به اینکه کارآفرینی با آموزش رابطه مستقیمی دارد، تصریح کرد: دانشجویان هر چقدر با افراد موفق و کارآفرین بیشتر سر کار داشته باشند به همان اندازه ویژگی های کارآفرینی در فرد تقویت می شود .
وی اضافه کرد: مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی ارتباط با صنعت را تقویت کرده و درس مبانی کارآفرینی را ارائه کرده ایم .
رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: در راستای تقویت ارتباط با صنعت ۲۵ کارگاه آموزشی برگزار کرده ایم و درس مبانی کارآفرینی را در طول ۹ ترم با ۳۹ کلاس درس ارائه و برگزار کرده ایم .
رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مرکز رشد محلی برای پرورش ایده و تبدیل آن به محصول است.
مرکز رشد از شرکت های مستقر در این مرکز حمایت های مختلف مالی و معنوی انجام می دهد.
وی با اشاره به اینکه ۵۱ شرکت در رییس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی مستقر هستند، تصریح کرد: مرکز رشد تا ۸۰ میلیون تومان تسهیلات مالی به شرکت های فعال پرداخت می کند.
صلاحی با بیان اینکه دولت ظرفیت جذب همه فارغ التحصیلان دانشگاهی را ندارد، اضافه کرد: ما باید بتوانیم جوانان را به سمت ایده پردازی و تبدیل ایده به محصول تشویق کنیم و با این حال به اشتغالزایی جوانان کمک کنیم.