عمومی | دانشگاه ولایت

برگزاری رویداد از ایده تا کسب و کار در دانشگاه ولایت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ولایت  افتتاحیه این مراسم با حضور ، مهندس داوودی فرماندار شهرستان،مهندس امینی فرد قائم مقام مدیرعامل شرکت بافت بلوچ،مهندس سالخورده رئیس مرکز رشد شهرستان جیرفت ، معاونین و مدیران دانشگاه و جمعی از مدیران سازمانهای مختلف و با حضور ۱۵۰ شرکت کننده در دانشگاه ولایت برگزار شد.

در ابتدای مراسم مهندس آسوده، هدف از برگزاری این رویداد را ایده پردازی در حوزه ی گیاهان دارویی و خرما، و  تشکیل تیم ها و هسته های مختلف در این زمینه ها عنوان کرد. وی  در ادامه ضمن  اشاره به نقش مرکز رشد واحد های فناور در جهت اشتغال زایی، تولید ثروت و کارآفرینی ، از حمایت دانشگاه ولایت و پارک علم و فناوری از مرکز رشد در برگزاری این رویداد تخصصی تشکر نمود.

در ادامه این رویداد  مهندس داوودی فرماندار شهرستان ایرانشهر با اشاره به ترویج کارآفرینی و ایده پردازی با برگزاری رویدادهای مرتبط تاکید و الگوهای موفق در حوزه کارآفرینی جهانی را بیان کرد.

وی استفاده از پتانسیل‌های بومی منطقه، صنایع خلاق، صنایع دستی، گردشگری و ارایه راهکارهای نوآورانه در حوزه های مختلف توسعه ای را راهگشای اقتصاد و اشتغال پایدار استان و کشور عنوان کرد.

مهندس امینی فرد نیز در این برنامه گفت: برگزاری این گونه رویدادها فرصت پروراندن ایده ها، مدل های کسب و کار و زمینه رشد سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوآورانه را فراهم می کند.

در رویداد از ایده تا کسب و کار، ۱۵۰ نفر از شرکت کنندگان به ارائه ایده های جدید کسب و کار پرداختند و پس از بررسی های صورت گرفته ۱۰ تیم شرکت کننده پس از ارائه تیم ها و داوری ایده ها، تیم های فرزند نخل، رازیا تسکین  و هامین  به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

لازم به ذکر است به تیم های برتر اول تا سوم جوایز ارزنده نقدی و امتیاز استقرار در مرکز رشد واحدهای فناور اعطا، و از عوامل اجرایی این رویداد نیز تقدیر شد.

گفتنی است همزمان با برگزاری رویداد از ایده تا کسب و کار؛ نمایشگاه صنایع دستی و خوراکی های سنتی برگزار شد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.