عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری جلسه کمیته ایمنی بیمار در بیمارستان فارابی

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، کمیته ایمنی بیمار این مرکز روز سه شنبه ۱۴ اسفند۱۳۹۷ با حضور دکتر مهدی صنعتکار، معاون اجرائی و سعید مرادی، مدیر بیمارستان برگزار شد. در این جلسه شقایق زرگر، کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار، گزارش نتایج بازدید های انجام شده در فصل زمستان را ارائه کرد و اقدامات اصلاحی برای رفع موارد عدم انطباق شناسایی شده را شرح داد.
وی سپس به خطاهای گزارش شده به دفتر ایمنی بیمار پرداخت و گفت: خوشبختانه میزان گزارش خطا افزایش یافته و بنابر اظهار کارشناسان معاونت درمان دانشگاه بیمارستان فارابی از این لحاظ مقام دوم را در بین بیمارستان های تابعه دارند ولی کماکان میزان دگر اظهاری خطا از خوداظهاری بیشتر است.
دکتر میهن جعفری جاوید،عضو هیئت علمی بیهوشی و مسئول درمانگاه مشاوره قبل از عمل، در مورد مشکلاتی که موجب کنسل شدن عمل بیمار می شود توضیحاتی داد.
اولویت بندی بیماران، ارسال مجدد دستورالعمل ناشتابودن قبل از عمل، طولانی شدن زمان ناشتایی بیماران کاندید عمل، اصلاح هندسی و ایمن سازی پلکان ورودی درمانگاه مشاوره قبل از عمل و تعیین رابطین ایمنی بیمار واحد ها دیگر مطالب مطرح شده در این جلسه بودند.
در ادامه جلسه گزارش سقوط بیمار ارائه شد و در مورد اصلاح فرم گزارش سقوط تبادل نظر شد.
توضیح اینکه در جلسه آینده کمیته ایمنی گزارش پیشرفت اهداف تعیین شده ارائه خواهد شد.
خبرو عکس: امیدوار