عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

آیین اختتامیه و اهدای مدال‌های نخستین المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر ایران برگزار شد

گالری عکس یک
گالری عکس دو
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این مراسم دوشنبه ۱۳ اسفند با حضور دکتر کردی معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر پورغریب، مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه و جمعی از مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی و دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر برپا شد.
در بخش نخست این برنامه که با قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، از داوران مسابقات فوتسال نخستین المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر ایران تقدیر به عمل آمد.
سپس به تیم‌های فوتسال دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان قهرمان، نایب‌قهرمان و تیم سوم این مسابقات، مدال‌های طلا، نقره و برنز اعطا شد.
بنابراین گزارش مسابقات فوتسال این المپیاد از پنجشنبه ۹ اسفند آغاز شد که در بازی نخست تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران با نتیجه ۴ بر یک تیم دانشگاه صنعتی شریف را برد و تیم دانشگاه شهید بهشتی ۲ بر یک تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر را پشت سر گذاشت.
مسابقه تیم‌های دانشگاه‌های تهران و صنعتی امیرکبیر نیز با برتری ۲ بر یک تیم دانشگاه تهران به پایان رسید و دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در بازی دوم خود با نتیجه ۲ بر یک بر تیم دانشگاه علوم پزشکی ایران پیروز شد.
شنبه ۱۱ اسفند نیز تیم‌های دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی ایران به نتیجه مساوی ۱-۱ دست یافتند و نتیجه بازی تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه تهران نیز ۲-۲ مساوی شد.
در روز سوم این مسابقات و در مرحله نیمه‌نهایی تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران در ضربات پنالتی موفق به شکست تیم دانشگاه تهران شد و به فینال راه یافت و دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با شکست تیم دانشگاه علوم شهید بهشتی راهی مرحله فینال شد.
در دیدار رده‌بندی، عصر دوشنبه ۱۳ اسفند تیم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ضربات پنالتی تیم دانشگاه تهران را شکست داد و بر جایگاه سوم ایستاد و در فینال نیز تیم دانشگاه علوم پزشکی ایران در ضربات پنالتی بر دانشگاه علوم پزشکی تهران غلبه کرد.
بخش بعدی این مراسم به اهدا مدالهای مسابقات انفرادی به دانشجویان دختر خارجی اختصاص یافت که در سه رشته آمادگی جسمانی، دارت و شطرنج با یکدیگر رقابت کرده بودند.
در رشته آمادگی جسمانی دختران، جهی سانگ، نازنین کریم محمد و منصوره فاضلیان از دانشگاه علوم پزشکی تهران مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند ضمن اینکه در رشته دارت دختران نیز مهک منظور، راضیه بشیر و کاشمالا نقوی از دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.
همچنین فاطمه عظیمی از دانشگاه صنعتی شریف، سالسا بیلاه و فاطیما مصطفوی از دانشگاه علوم پزشکی تهران جایگاه اول تا سوم رشته شطرنج را به خود اختصاص دادند.
در ادامه از دانشجویان پسر خارجی که موفق به کسب مقام‌های برتر در رشته‌های انفرادی آمادگی جسمانی، شطرنج، تنیس روی میز، فوتبال رومیزی و شنا شدند نیز تقدیر و مدال‌های آنها اهدا شد.
در رشته آمادگی جسمانی محمد ثانی شعیبو و جامیوا فولابی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجتبی دانش از دانشگاه تهران مقام اول تا سوم را به دست آوردند و در شطرنج نیز محمد محمد حسینی، محسن بربری و محمد المعموری از دانشگاه‌های تهران و صنعتی امیرکبیر حائز رتبه‌های برتر شدند.
کبیر اوزیگی عبدالهی، سید مباشر حسین از دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجتبی مومنی از دانشگاه تهران رتبه‌های اول تا سوم تنیس روی میز را بدست آورند و داوود شبلی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جواد حیدر احمد از دانشگاه علوم پزشکی تهران و محمد حسن عباس از دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب جایگاه اول تا سوم رشته فوتبال رومیزی شدند.
مارکو بورتا و یامین النادر از دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز حائز رتبه‌های اول تا سوم ماده ۵۰ کرال پشت، ۵۰ متر آزاد و ۵۰ متر قورباغه شدند و ولی محمد ودید از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تادسه بلکه تافسه از دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در جایگاه‌های دوم و سوم ماده ۵۰ متر کرال پشت قرار گرفتند.
مقام‌های دوم و سوم ماده ۵۰ متر آزاد به یامین النادر از دانشگاه علوم پزشکی تهران و مهدی موجیر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر اختصاص یافت و مارکو بورتا و ابراهیم علیق از دانشگاه علوم پزشکی تهران و صنعتی امیرکبیر به مقامهای دوم و سوم ۵۰ متر قورباغه دست یافتند.
گفتنی است نخستین المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی کنسرسیوم دانشگاه های برتر به همت معاونت بین الملل دانشگاه، با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و با شرکت دانشجویان دختر و پسر خارجی کنسرسیوم پنج دانشگاه بزرگ ایران متشکل از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران، دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان مهمان ۹ تا ۱۳ اسفند برپا شد.
حدود ۱۴۰ دانشجوی خارجی از بیش از ۱۵ کشور و سه قاره جهان در نخستین المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی دانشگاه‌های برتر کشور با یکدیگر رقابت کردند.
خبرنگار: مهناز وحیدی
عکاس: مهناز وحیدی، وحید مزاجردی