عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

نخستین کارگاه آموزش بیماران اختلال کارکرد اعصاب وخانواده آنها برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، نخستین کارگاه آموزش بیماران اختلال کارکرد اعصاب وخانواده آنها (neurological disorder/conversion functional) چهارشنبه ۸ اسفند ۹۷ در سالن اجتماعات ساختمان ریحانه بیمارستان امام خمینی برگزار شد.
در این کارگاه که توسط دکتر بیاناتی دستیار روان‌پزشکی اجرا شد، ۱۲ تن از بیماران اختلال عملکردی اعصاب (FND) و ۸ تن از همراهان آن‌ها حضور داشتند. در بخشی از این کارگاه بیماران درمان شده به ارائه تجربیات خود پرداختند که موردتوجه حاضران قرار گرفت. در انتهای این نشست نیز، شرکت‌کنندگان در خصوص درمان چند رشته‌ای به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و برگزارکنندگان به پرسش‌های حاضرین پاسخ دادند.
گفتنی است، این سلسله کارگاه‌ها در راستای طرح "کارا" و باهدف آموزش بیماران و خانواده‌ی آن‌ها درزمینهٔ ماهیت و انواع این اختلال و عوامل و علائم بروز و درمان‌های آن؛ به همت تنی چند از اعضای هیئت‌علمی و دستیاران تخصص‌های مختلف طراحی و اجرا می‌شود. دکتر اربابی متخصص روان‌پزشکی اعصاب، دکتر امامی رضوی متخصص طب فیزیکی، دکتر محمدی روانشناس بالینی، دکتر بیاناتی، دکتر مهدوی نسب و دکتر شاه خواه از دستیاران روان‌پزشکی تیم اجرایی این طرح را تشکیل می‌دهند.