عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

جمع آوری بیش از ۲ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در تنگستان

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان مهندس عادل مقدس افزود: نظارت بر سطح عرضه مواد غذایی به صورت روزانه و سرزده، در قالب طرح ضربت و یا بازدید مشترک با سایر ادارات به صورت مستمر در شهرستان تنگستان انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و شروع سفرهای نوروزی از ۲۰ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸ کارشناسان محیطی بهداشت و درمان با تشکیل اکیپ‌های بازدید نورزی تلاش خواهند کرد تا تا با پایش و ارزیابی صنوف عرضه مواد غذایی، از تامین مواد غذایی سالم و دارای شرایط بهداشتی جهت مردم و مسافرین اطمینان خاطر یابند.
مهندس مقدس خاطر نشان کرد: مواد غذایی به عنوان تاثیر گذارترین عامل در سلامتی باید در شرایط محیطی و مکانی مناسبی نگهداری و عرضه شوند.
رییس شبکه بهداشت و درمان تنگستان ادامه داد: کارشناسان محیطی بهداشت و درمان شهرستان تنگستان، ضمن توجه به این موضوع، تاریخ انقضاء این مواد را نیز مورد بررسی قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه عاملی که سلامتی مردم را به مخاطره بیندازد در سریعترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
مقام مسئول بهداشت و درمان در تنگستان تاکید کرد: مواد غذایی فاقد مشخصات بهداشتی و دست ساز به هیچ وجه صلاحیت مصرف را ندارند و از مردم خواسته می‌شود در صورت مشاهده، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند.


انتهای پیام/ ن.ا ۳۰۱۰