عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

توسط بیمارستان صحرایی نورآوران سلامت صورت گرفت؛ ارائه بیش از ۶ هزار خدمات رایگان در بیمارستان صحرایی بخش ارم و بوشکان

ماریا خویش دوست در گفتگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: بیش از ۷ هزار نفر در شهرستان دشتستان در دو بخش چشم‌پزشکی و داندانپزشکی توسط بهورزان مناطق بخش ارم و بوشکان و همچنین نهادهای حمایتی این شهرستان غربالگری شدند که تاکنون به ۶ هزار نفر خدمات درمانی توسط کاروان خیریه نورآوران سلامت ارائه‌شده است.
خویش دوست خاطرنشان کرد: در این مدت که کاروان بیمارستان صحرایی نورآوران سلامت در بخش ارم مستقرشده است، ۳ هزار و ۸۷۳ نفر در بخش چشم‌پزشکی و یک هزار و ۷۱۱ نفر در بخش دندان‌پزشکی از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شده‌اند.
وی تصریح کرد: تعداد متقاضیان عمل چشم ۲۳۴ نفر بوده‌اند که ۱۳۳ نفر تاکنون مورد عمل جراحی قرارگرفته و دیگر متقاضیان عمل چشم در مرحله سوم اعزام جراحان انجام خواهد شد.
خویش دوست ابراز داشت: تعداد متقاضیان تعیین‌شده جهت عینک یک هزار و ۲۳۵ نفر بوده که جهت ۶۷۵ نفر عینک توزیع‌شده و افراد باقی‌مانده بعد از عید نوروز عینک خود را دریافت می‌کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: تعداد یک هزار ۷۱۱ نفر نیز تحت معاینه دندان‌پزشکی قرارگرفته که از این تعداد یک هزار ۶۷۵ موردترمیم، ۴۱۵ مورد کشیدن و ۱۲۹ مورد جرم‌گیری دندان بوده است.
نماینده بنیاد نورآوران سلامت مستقر در بخش ارم نیز گفت: بنیاد خیریه نورآوران سلامت تلاش می‌کند سختی مسیر درمان را برای مردم محروم و کم‌بضاعت آسان کند و این بنیاد با طراحی، ساخت و راه‌اندازی واحدهای سیار شامل کلینیک چشم‌پزشکی، اتاق عمل چشم و واحد دندان‌پزشکی بر روی کامیون کشنده تلاش دارد تا امکان رساندن خدمات تشخیصی و درمانی خیریه را به افراد بی‌بضاعت و ساکن مناطق دورافتاده فراهم سازد.
سعید زرینی اظهار داشت: اکنون گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه با اجرای طرح نظام سلامت و توسعه خدمات بیمه‌ای نور امیدی در دل روستاییان ایجاد کرده است و در این میان، برخی موسسه‌های خیریه و افراد خیر و نیکوکار نیز برای کمک‌رسانی به مردم مناطق کمتر توسعه یافته دست به کار شده‌اند و به یاری سامانه بهداشت و درمان و مداوای بیماران کم‌بضاعت می‌پردازند.
زرینی با اشاره به خدمات ارائه‌شده در این دو بخش افزود: خدمات ارائه‌شده در بخش چشم‌پزشکی برای افراد بالای تمامی سنین و خدمات دندان‌پزشکی برای افراد زیر ۱۵ سال انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در صورت نیاز به عمل‌های بیشتر و مجهزتر اقدامات لازم و انتقال به مرکز استان انجام خواهد شد.
نماینده بیمارستان صحرایی نورآوران سلامت با اشاره به اینکه این پزشکان طبق برنامه زمان‌بندی همه‌روزه فعالیت دارند بیان کرد: همه خدمات درمانی، به صورت رایگان به مردم روستاهای کمتر توسعه یافته ارائه می‌شود.
انتهای پیام/ س.غ/۳۰۳۰