عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

دانشگاه و پارک علم و فناوری از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این دانشگاه و پارک علم و فناوری اردبیل باید از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی در جلسه عقد تفاهم نامه همکاری با پارک علم و فناوری اردبیل با بیان این مطلب افزود: استفاده از ظرفیت های این دو نهاد می تواند تا حدودی در زمینه ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان آموزش عالی مثمر ثمر واقع شوند.
وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه ها باید بیش از پیش همگرا باشند، ادامه داد: تعامل و همکاری این دو مرکز موجب ایجاد اشتغال و در نتیجه کاهش معضل بیکاری می شود، معضلی که گریبانگیر همه است و ما هم باید در کاهش این معضل به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنیم.
حبیبی با اشاره به اینکه در دنیا هم تبدیل علم به ثروت توسط مراکز رشد و پارک های علم و فناوری انجام می شود، تصریح کرد: تعامل دوجانبه این دو مرکز می تواند در زمینه ایده پروری و تجاری سازی آنها نتایج مثبتی داشته باشد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه دانشگاه بستری برای پارک علم و فناوری است، اظهار کرد: پارک علم و فناوری باید کارشناسان خود را به کلاس های دانشگاه بفرستد تا آنها دانشجویان را با روند ایده پردازی و تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی آن راهنمایی کنند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: پارک علم و فناوری باید به سراغ دانشجویان در رشته های مختلف رفته و آنها را در راستای ماموریت های پارک علم و فناوری توجیه کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی اضافه کرد: باید برای رفع بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاه ها اهتمام ویژه ای داشت و در این مورد می توان از علم و تجربه اعضای هیات علمی دانشگاه ها هم استفاده کرد.
رئیس دانشگاه علم و فناوری اردبیل هم گفت: وزارت علوم در سه بخش علمی، تحقیقاتی و فناوری فعالیت می کند که در بخش های علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها فعالیت های مختلفی دارند اما باید پارک های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه ها در حوزه فناوری بیش از پیش فعال شوند.
دکتر حبیب ابراهیم پور ادامه داد: پارک علم و فناوری اردبیل برای سازمان های دولتی و عمومی استان ناشناخته مانده است و ما بحث ترویجی- تبلیغی پارک به سازمان ها را شروع کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری اردبیل آماده پذیرش اساتید در زمینه فرصت های مطالعاتی است، افزود: پارک ها و مراکز رشد دانشگاه ها از «هیچ» ایده ساخته و آن را تجاری سازی می کنند.
یادآور می شود در این جلسه تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه محقق اردبیلی و پارک علم و فناوری استان امضا شد.

**********************