عمومی | بنیاد ملی نخبگان

نقش تعیین‌کننده قدرت تحلیل و ارزیابی و تصمیم‌گیری در مسیر نخبگی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ کارگاه نظام مشاوره با موضوع «مهارت تفکر انتقادی و نه گفتن» ویژه دانش‌آموزان منتخب مرحله تکمیلی طرح دوست‌علمی و با هدف پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی، ارتقای سطح سلامت روان و کسب مهارت‌های زندگی در ۴ بخش به همت بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه، اکوانی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: تفکر نقاد یکی از مهارت‌های زندگی است که هر دانش‌آموز باید سعی کند در طول دوران تحصیل خود به بهترین شکل بیاموزد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید از فرصت‌های خود، بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند، افزود: مهارت‌هایی مانند قدرت تحلیل و ارزیابی و تصمیم‌گیری می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در رشد فردی و پیشرفت در مسیر نخبگی داشته باشد.

اکوانی تصریح کرد: کسب مهارت‌هایی مانند حل تعارضات بین‌فردی در فضای درون‌مدرسه و برون‌مدرسه، لازمه یک زندگی اجتماعی موفق است.

لازم به ذکر است، فواید پرسشگری و سوال پرسیدن، تفکر نقادانه، تاثیر تفکر نقادانه در حل مساله، پرسشگری در خلاقیت، پرسشگری در هوش هیجانی، اعلام موضع در شرایط خاص، از جمله موضوعات مطرح شده در این کارگاه بود.