عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه

بخشنامه نحوه برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد ابلاغ شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه نحوه برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری را به دبیران هیات امنای استان‌ها، روسای واحدهای جامع و مراکز آموزشی ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، برطبق بخشنامه ابلاغی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان‌ها با عضویت دبیر هیات امنای استان، رئیس شورای پژوهش و فناوری استان، ‌دو تن از روسای واحدهای دانشگاهی استان و سه تن از معاونان پژوهش و فناوری برگزیده استان تشکیل خواهد شد. در واحدهای دانشگاهی نیز با عضویت رئیس واحد، معاون پژوهش و فناوری واحد، معاونان و سه تن از اعضای هیات علمی واحد به همراه مسئول روابط عمومی واحد تشکیل می‌شود.

در این بخشنامه آمده است: برای تقدیر از پژوهشگران برگزیده "واحدهای دانشگاهی دارای درجه جامع، بسیار بزرگ و بزرگ" متناسب با گروه‌های آموزشی هفت‌گانه علوم انسانی، فنی مهندسی، هنر و معماری، کشاورزی، دامپزشکی، علوم پایه، علوم پزشکی، یک پژوهشگر نمونه، "واحدهای متوسط" سه پژوهشگر، "واحدهای دانشگاهی کوچک" دو پژوهشگر نمونه را انتخاب و به ستاد استان معرفی کنند.

بخشنامه ابلاغی، ملاک سنجش نهایی عملکرد پژوهشی دانشجویان و سایر پژوهشگران بر عهده معاونت پژوهش و فناوری واحدها قرار داده است و اضافه می‌کند: در سطح استان نیز ستاد پژوهش و فناوری استان، باید امتیازهای پژوهشگرانی را که در 5 سال گذشته انتخاب و معرفی نشده‌اند را در کوتاه‌ترین زمان بررسی و پژوهشگر برتر در هر یک از گروه‌های هفت‌گانه را به عنوان پژوهشگر برگزیده استان تشویق کنند.

این بخشنامه با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در هرینه‌ها اعلام می‌کند: برای کاهش هزینه‌های غیرضروری در برگزاری مراسم پژوهش و فناوری، امسال فقط کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و هم‌اندیشی‌های علمی که با توانمندی‌های پژوهشی واحدهای دانشگاهی مطابقت داشته باشند، حداکثر به تعداد 7 گروه عمده تحصیلی بعد از کسب مجوز از ستاد در واحدها برگزار شود.

بر طبق بخشنامه حداکثر بودجه اختصاص یافته به مراسم هفته پژوهش و فناوری برای واحدهای دانشگاهی با درجه کوچک و متوسط 130 میلیون ریال، واحدهای دانشگاهی با درجه بزرگ 160 میلیون ریال، واحدهای دانشگاهی با درجه بسیار بزرگ 180 میلیون ریال و واحدهای دانشگاهی با درجه جامع 250 میلیون ریال است و برای یکسان‌سازی میزان تشویقی اختصاص یافته به پژوهشگران در واحدهای دانشگاهی به پژوهشگران برتر تا مبلغ 15 میلیون ریال اختصاص یابد.

گفتنی است ستاد هفته پژوهش و فناوری هر استان باید با بررسی دقیق موارد هزینه‌ کرد مراسم هفته پژوهش و فناوری گزارشی کامل و فهرست نهایی هر واحد را همراه با اسناد مالی و تصویر فاکتورهای را برای تایید نهایی و گرفتن مجوز از معاونت پژوهش و فناوری ارسال کنند. برداشت این هزینه‌ها از محل بودجه پژوهشی واحدهای دانشگاهی و تسویه حساب نهایی، مشروط بر تایید این معاونت است.