عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

بازدید هیات عالی رتبه سوری از دانشگاه علم و صنعت ایران

بازدید هیات عالی رتبه سوری از دانشگاه علم و صنعت ایران


هیاتی ۲۲ نفره از اساتید هفت دانشگاه برتر دولتی سوریه یکشنبه ۱۲ اسفند ماه ضمن بازدید از دانشگاه علم و صنعت ایران، در نشستی با حضور معاون بین الملل و روسای برخی دانشکده های دانشگاه شرکت کردند.
در ابتدای این نشست دکتر شاه حسینی معاون بین الملل دانشگاه علم و صنعت ایران اظهارامیدواری کرد این نشست موجب توسعه همکاری های دو کشور ایران و سوریه و آشنایی بیشتر طرف سوری با توانمندی های دانشگاه علم و صنعت ایران شود.
وی افزود: انجام پروژه های مشترک تحقیقاتی و تبادل دانشجو باید از جمله موضوعات همکاری دو طرف باشد. اما قبل از آن دو طرف باید از ظرفیت های یکدیگر برای همکاری آگاه شده و با انجام بازدیدهایی آشنایی بیشتری از یکدیگر به دست آورند.
معاون بین الملل دانشگاه در ادامه به تشریح تاریخچه، وضعیت کلی دانشگاه، رتبه بندی های بین المللی آن و دیگر دستاوردها و موفقیت های دانشگاه علم وصنعت ایران در عرصه ملی و بین المللی پرداخت.


سپس دکتر محمود سلمان سرپرست هیات اعزامی سوریه و رئیس دانشکده معماری دانشگاه دمشق، ضمن معرفی اعضای هیات در سخنانی با اشاره به پیوندهای دیرین دو کشور ایران و سوریه و تشریح همکاری های دو طرف در ایام جنگ تحمیلی هشت ساله و نیز جنگ اخیر کشور سوریه گفت: دانشگاه های سوریه طی دوران جنگ آسیب زیادی دیدند و به برخی از آنها حملات تروریستی صورت گرفت، اما علیرغم این مساله و شهادت تعدادی از دانشجویان در دانشگاه های دمشق و حلب، کلاس های درس بی وقفه تشکیل شدند. ایران و سوریه در شرایط بسیار دشوار پشتیبان یکدیگر بوده و خواهند بود.
وی تصریح کرد: ایران در زمینه بازسازی پس از جنگ تجارب ارزشمندی دارد و ما در این زمینه و دیگر زمینه ها اعم از اقتصاد، معماری، برق و عمران نیازمند همکاری ایران هستیم.
دکتر سلمان خواستار تداوم تبادل دانشجو میان دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه های سوریه شد و پیشنهاد داوری مشترک رساله های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را توسط اعضای هیات علمی سوری و ایرانی مطرح کرد.


وی در پایان گفت: ما به پیشرفت های علمی و فنی دانشگاه های ایران افتخار می کنیم و خواستار تقویت ارتباط دانشگاه ها با جامعه و نیز صنعت هستیم. زیرا وظیفه دانشگاه ها تنها تدریس علم نیست.
در ادامه دکتر دلیری مدیر برنامه ریزی و همکاریهای علمی و بین المللی دانشگاه، آقایان دکتر طیرانی، اکبری، بهزادفر و قدرتی، روسای دانشکده های برق، کامپیوتر، معماری، عمران و آقای دکتر چلداوی رئیس مرکز تحقیقات آفاق دانشگاه هر یک طی سخنانی کوتاه به معرفی حوزه کاری و دانشکده های خود و توانمندی ها و ظرفیت های آنها پرداختند. بازدید از تعدادی از دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه علم وصنعت ایران پایان بخش این دیدار صمیمانه بود.

آلبوم تصاویر

Sapp.ir/iust_iran