عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

همایش کویرنوردی بانوان دانشگاه در بشرویه برگزار می شود - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دفتر امور بانوان دانشگاه در نظر دارد با همکاری هیئت کوهنوردی کارکنان و اعضای هیئت علمی، کمیته ورزش کارکنان و شبکه بهداشت و درمان بشرویه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن در تاریخ های ۹ و ۱۰ اسفندماه ۹۷ همایش کویرنوردی ویژه بانوان دانشگاه برگزار نماید.
از کلیه بانوان شاغل در واحدهای دانشگاه که مایلند در این همایش کویرنوردی شرکت نمایید تقاضا می شود پس از مطالعه اطلاعیه مندرج در سایت هیئت کوهنوردی دانشگاه از طریق لینک مندرج در این اطلاعیه ثبت نام نمایند. باتوجه به محدودیت ظرفیت این برنامه (۵۰ نفر) اولویت با افرادی خواهد بود که سریعتر ثبت نام نمایند. بدیهی است پس از تکمیل ظرفیت، امکان ثبت نام و شرکت در برنامه فراهم نخواهد بود.
اخبار و اطلاعات تکمیلی مربوط به این برنامه از طریق وب سایت هیئت کوهنوردی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، اطلاع رسانی خواهد شد.
اطلاعیه همایش کویرنوردی بانوان - بشرویه - اسفند ۹۷
کویر بشرویه در شرق شهرستان بشرویه و در استان خراسان جنوبی قرار گرفته. این کویر که در حدود ۲۴ کیلومتر طول و ۳۰ کیلومتر عرض دارد، از شمال به کاشمر، از جنوب به رود کال شور و از شرق به کویر نمک بشرویه محدود می‌شود. این کویر از تپه‌ های شنی بلندی برخوردار است. بلندترین تپه‌ های شنی در جنوب این کویر قرار دارند و ارتفاع آن‌ها به ۷۰ متر هم می‌رسد.
پوشش گیاهی و جانوری در کویر بشرویه از جمله موارد جذابی است که باید به آن توجه کرد. کویر بشرویه از پوشش گیاهی خوبی برخوردار است. هرچند که مرکز این کویر خالی از هر گونه پوشش گیاهی است. ولی اطراف کویر و به خصوص شمال آن از پوشش گیاهی انبوهی برخوردار است.
پوشش جانوری کویر بشرویه هم در نوع خود جذاب است. این کویر از جمله معدود کویرهای ایران است که در آن گربه شنی زندگی می‌کند. گربه شنی، گربه‌ای با جسه بزرگتر از گربه‌های شهری است. این گربه به داشتن پاهای پهن به راحتی رو شن و ماسه راه می‌رود. این گربه در شن زارهای ایران، پاکستان، عربستان و آفریقای شمالی زندگی می‌کند.