عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس

برگزاری کارگاه شیوه های دعوت به نماز ویژه اساتید

حجت الاسلام شاهی

رمز استمرار منویات و مسایل معنوی در جامعه نماز است

به همت ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس وبا حضور حجت الاسلام شاهی استاد و مروج مدهبی حوزه علمیه قم و جمعی از اساتید  در سالن گردهمایی دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام شاهی  گفت :رمز استمرار منویات و مسایل معنوی در جامعه نماز است وبر پایی نماز جماعت باعث می شود تا انسان و جامعه انسانی را از زشتی و پلیدی باز دارد.

وی گفت :یاد خدا بهترین وسیله برای خویشتن داری و کنترل غرایز سرکش و جلوگیری از روح طغیان است ونمازگزار همواره به یاد خدا می‏باشد، خدایی که از تمام کارهای کوچک و بزرگ ما آگاه است، خدایی که از آنچه در زوایای روان ما وجود دارد و یا از اندیشه ما می گذارد، مطلع و باخبر است .

مدرس حوزه و دانشگاه  تصریح کرد :کمترین اثر یاد خدا این است که به خودکامگی انسان و هوسهای وی اعتدال می بخشد، چنان که غفلت از یاد خدا و بی خبری از پاداشها و کیفرهای او، موجب تیرگی عقل و خرد و کم فروغی آن می شود .

حجت الاسلام شاهی افزود: انسان غافل از خدا در عاقبت اعمال و کردار خود نمی اندیشد و برای ارضای تمایلات و غرایز سرکش خود حد و مرزی را نمی شناسد و این نماز است که او را در شبانه روز پنج بار به یاد خدا می اندازد و تیرگی غفلت را از روح و روانش پاک می سازد یاد خدا بهترین وسیله برای خویشتن داری و کنترل غرایز سرکش و جلوگیری از روح طغیان است . « نمازگزار » همواره به یاد خدا می باشد، خدایی که از تمام کارهای کوچک و بزرگ ما آگاه است، خدایی که از آنچه در زوایای روان ما وجود دارد و یا از اندیشه ما می گذارد .

معاون فرهنگی دانشگاه نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران گفت : اهمیت دادن به نماز از مفاهیم بزرگ و عمیقی است که باید به آن عنایت ویژه ای شود و به عنوان یکی از ستون دین اسلام مورد تقویت  و حمایت قرار گیرد .

سعید مراد پور، با قدردانی از همه شرکت کنندگان در این کارگاه اظهار امیدواری کرد که همی ما بتوانیم در ترویج نماز سهیم و کوشا باشیم.

این کارگاه با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ پایان یافت .