عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

نسخه‌نویسی الکترونیک در استان بوشهر آغاز شد/گزارش تصویری

مهندس طاهر موهبتی در آیین آغاز نسخه‌نویسی الکترونیک در استان بوشهر اظهار داشت: این طرح به شکل آزمایشی به مدت دو سال در کرمان انجام‌شده و پس از رفع ایرادات آن، از امروز در استان بوشهر و بندر گناوه به شکل رسمی آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: قریب به ۴۳هزار مرکز پزشکی، پاراکلینیکی و بیمارستانی با بیمه سلامت ایران قرارداد دارند، که تمامی زیرساخت‌های اجرای این طرح آماده و نحوه اجرای آن به مراکز طرف قرارداد اعلام‌شده است.
مهندس موهبتی عنوان کرد: در این مسیر، ابتدا در هر استان یک شهرستان تحت اجرای این پروژه قرار می‌گیرد و پس‌ازآن به شکل فراگیر تمام شهرستان‌های کشور را در بر خواهد گرفت.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران بیان کرد: ثبت و نگهداری مراجعات به پزشکان، مراجع تشخیصی و داروخانه‌ها و ایجاد یک پرونده الکترونیک سلامت به بیماران کمک می‌کند که سیر درمان آن‌ها با داشتن خلاصه‌ای از پرونده پزشکی در یک مسیر علمی قرار گیرد.
وی ادامه داد: از دیگر مزیت‌های اجرای این پروژه می‌توان به جلوگیری از مراجعات مکرر، کاهش هزینه بیماران و کاهش مصرف کاغذ به عنوان مدیریت سبز اشاره کرد.
آیین آغاز نسخه‌نویسی الکترونیک در استان بوشهر با حضور مدیرعامل بیمه سلامت ایران، استاندار بوشهر، رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد.
انتهای پیام /م.غ ۱۰۲۳