عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

با حضور  دکتر خاوازی معاون وزیر و رییس سازمان  "مرکز جهاد کشاورزی کردوان" در سمنان افتتاح شد

با حضور  دکتر خاوازی معاون وزیر و رییس سازمان  "مرکز جهاد کشاورزی کردوان" در سمنان افتتاح شد


به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مراسم افتتاحیه مرکز جهاد کشاورزی کردوان با حضور دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی، مهندس میر عماد رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران استانی و شهرستانی و همچنین نمایندگان کشاورزان استان سمنان پنجشنبه ۹ اسفند سال جاری در مرکز جهاد کشاورزی کردوان شهرستان گرمسار استان سمنان برگزار شد.
دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی  در حاشیه افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های وزارت جهادکشاورزی بیان داشت: توسعه کشت خارشتر به عنوان علوفه در کشور از جمله برنامه های این وزارتخانه است که هم اکنون  کشت آن به صورت پایلوت در برخی روستاها در دستور کار است و قرار است تا از این گیاه به عنوان علوفه برای دام سبک استفاده شود.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های وزات جهاد کشاورزی افزود: توسعه کشت گیاهان دارویی از دیگر برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان‌ها است. تولید بذر گیاهان دارویی با کمک کارشناسان مرکز ترویج تحقیقات و آموزش کشاورزی به اقتصاد کشاورزی استان سمنان کمک می‌کند.
خاوازی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بهره‌برداران در افزایش کیفیت تولید محصولات اثرگذار است افزود: برگزاری کلاسهای مجازی در راستای انتقال تکنیک های کشاورزی به کشاورزان و بهره برداران در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم از طریق صدا و سیما نیز کرسی هم اندیشی را برای پاسخگویی به سوالات کشاورزان و بهره‌برداران برگزار کنیم.
سید حسن میرعماد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این مرکز با اعتباری بیش از ۴ میلیارد ریال با مساحت ۲۸۵ متر راه اندازی شد و قرار است این پروژه به ۲ هزار نفر خانوار بهره‌بردار خدمات رسانی کند.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این مرکز افزود: خوشبختانه این مرکز در قطب تولید استان و در اطراف اراضی کشاورزی  واقع شده است و به ۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان گرمسار خدمات می‌دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به افتتاح صندوق حمایت از بخش کشاورزی در ایوانکی گفت: در استان ۹ صندوق حمایت از بخش کشاورزی با بیش از ۵۵ میلیون تومان اعتبار وجود دارد و به کشاورزان تسهیلات می‌دهد.
شایان ذکر است، در نشست مشترکی، کشاورزان و بهره‌برداران  خواسته‌ها و انتظارات خود را بیان کردند که موضوعات در پایان توسط مسوولان جمع‌بندی و پاسخ داده شد.