عمومی | دانشگاه رازی

برگزاری نشست دبیران عمرانی مناطق ده‌گانه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور به میزبانی دانشگاه رازی

نشست دبیران عمرانی مناطق ده‌گانه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور، با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست دبیران عمرانی مناطق ده‌گانه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور، با حضور دکتر جمشید اسماعیلی مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امروز شنبه یازدهم اسفندماه ۱۳۹۷ به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد.

در این نشست، دکتر محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی با اشاره به دغدغه‌های عمرانی در شرایط امروز کشور اظهار داشت: در این شرایط که همه ما درگیر مسائل و معضلات هستیم کار عمرانی سخت است اما امیدواریم با تدبیر، هماهنگی، همکاری و همدلی میان دانشگاه‌ها و وزارت و درک متقابلی که از مسائل کشور وجود دارد، از این گردنه نیز بهتر و راحت‌تر عبور کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: فعالیت‌های عمرانی که هم‌اکنون در سایت دانشگاه رازی ملاحظه می‌کنید، بعد از دفاع مقدس و از سال‌های ۱۳۷۰ به بعد شروع شده و این امکانات و شرایط ماحصل بیش از دو دهه تلاش دوستان است که در حوزه‌های عمرانی وزارت و دانشگاه انجام شده است و امیدواریم این مسیر را با همت شما عزیزان با سرعت بیشتر و در مسیر آبادانی بیشتر گام برداریم.

دکتر اعلمی‌آل‌آقا فرار مغزها را یکی از مشکلات کشور دانست و افزود: یکی از معضلات فرار مغزهاست و در این شرایط که نیاز مفرط به حضور جوانان و تدبیر آنان وجود دارد این مشکل باید دغدغه‌مندانه تعقیب شود و امیدواریم با همدلی و همفکری بتوانیم فضای امید را در کشور به وجود آوریم و ان‌شاءالله در شرایطی حرکت کنیم که افتخارات انقلاب اسلامی در مسیر خدمت به مردم بیشتر احساس شود.

رئیس دانشگاه رازی یادآور شد: فشارها و فضای ناامیدی در کشور را باید با تدبیر رفع نمود و شرایطی فراهم کرد تا جوانان و امیدهای این کشور بتوانند در مسیر خدمت به جامعه گام بردارند و امیدواریم در این جلسات و هم‌اندیشی‌ها، راه بهتر برای برون رفت از مشکلات را پیدا کنیم.

در ادامه، دکتر جمشید اسماعیلی مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تشریح سیاست‌ها و اقدامات اداره کل طرح‌های عمرانی در زمینه مسائل عمرانی و منطقه‌بندی دانشگاه‌ها پرداخت.

دکتر اسماعیلی با تشکر از ریاست دانشگاه رازی در میزبانی شایسته این جلسه، گفت: از همه عزیزان و به‌ویژه دبیران و مدیران عمرانی دانشگاه‌ها و مسئولان پارک‌های علم و فناوری تشکر می‌کنم.

این مسئول با اشاره به مشکلات اقتصادی و عمرانی گفت: وقتی تحریم می‌شود همه باید دست به دست هم بدهیم و برای رفع مشکلات کمک کنیم نه اینکه خود مشکل ایجاد کنیم و اگر قدر داشته‌های مملکت را بدانیم و مدیریت کنیم و انصاف داشته باشیم، تحریم نمی‌تواند مشکل‌ساز باشد.

دکتر اسماعیلی در ادامه گفت: یکی از مشکلات دانشگاه‌ها بحث شهرداری‌ها است، در این زمینه چندین جلسه در وزارتخانه برگزار شده و امیدواریم به نتیجه برسد تا بتوانیم بدهی‌های شهرداری‌ها را معنادار کنیم، شهرداری‌ها از دانشگا‌ه‌ها مطالباتی دارند که مبنا ندارد مشکلاتی نیز در خصوص عوارض داریم و انتظار می‌رود این موارد معنادار شود.

در این نشست که پیرامون بحث و بررسی در خصوص مشکلات دفاتر فنی دانشگاه‌های منطقه ۵ کشور برگزار شد، دکتر جهانگیر خزایی دبیر عمرانی دانشگاه‌های منطقه ۵ نیز به ارائه گزارش از عملکرد دبیرخانه عمرانی این منطقه پرداخت.

بیان دیدگاه‌ها و تبادل نظر در خصوص تصویب نسخه نهایی گزارشات بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور و بحث و تبادل نظر دبیران عمرانی در خصوص موضوعات مطرح شده پیرامون نشست از دیگر برنامه‌ها بود.