بررسی فرآیند آموزش مبتنی بر حلمسئله خلاق
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان؛
در راستای توانمندسازی جامعه نخبگانی و با رویکرد مهارتافزایی فردی و اجتماعی و با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر، «کارگاه آموزشی حل مسئله» ویژه نخبگان و استعدادهایبرتر با حضور علیرضا حاجی یخچالی؛ عضو هیئتعلمی گروه روانشناسی و علومتربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی به بررسی فرآیند آموزش مبتنی بر حلمسئله خلاق (CPS) و تفکر خلاق از جمله آموزش تحصیلی بر پایه مسئلهیابی و حلمسئله پرورشدهنده تفکر علمی، فرآیند اکتشاف علمی به عنوان جستجوی دوگانه (SDDS) پرورشدهنده تفکر علمی و استفاده از روشهای آموزش فعال نظیر بحث گروهی، مشارکتی و حل مسئله در تعلیم و تربیت پویا و خلاق به عنوان یکی از عوامل پرورشدهنده تفکر علمی پرداخته شد.