عمومی | مجتمع آموزش عالی گناباد

رییس مرکز تحقیقات و ارزیابی آموزش عالی سازمان سنجش کشور: مجتمع آموزش عالی گناباد مسیر توسعه را به درستی انتخاب کرده است.

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزش عالی گناباد، در این کارگاه که اعضای هیات علمی، مدیران و جمع زیادی از کارشناسان حوزه های مختلف دانشگاه حضور داشتند، دکتر حسین نجاری رییس مجتمع ضمن خوشامد گویی، به وضعیت آموزش عالی در کشور اشاره نمود و گفت، امروزه دانشگاه ها در رقابت با یکدیگرند و در جذب دانشجو تلاش می کنند. اما متاسفانه آمار بیکاری  فارغ التحصیلان در کشور نگران کننده است.
وی به سخنان دکتر شریعی نیاسرمعاون آموزشی وزارت علوم اشاره کرد و گفت دانش آموختگان دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی و دولتی سطح پایین بیشترین سطح بیکاری و دانشگاه های دولتی سطح بالا کمترین سطح بیکاری را دارند. که این خود سبب می شود تمایل برای ورود به این دانشگاه ها افزایش یابد
دکتر نجاری ادامه داد، دانشگاه های سطح پایینتر در پله خطر قرار دارند و برای بقای خود بایستی بیشتر تلاش کنند و کیفیت کار خود را افزایش دهند.
دکتر محمدی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجتمع آموزش عالی گناباد گفت، همانطور که بیان شد زنگ خطر برای برخی از دانشگاه ها به صدا درآمده است و چنانچه ما ارزیابی و برنامه ریزی درستی نداشته باشیم شاهد بسته شدن این دانشگاه ها خواهیم بود.
این مقام مسوول سازمان سنجش کشور مجتمع آموزش عالی گناباد را مجموعه ای منسجم و با برنامه نامید و ادامه داد این دانشگاه مسیر توسعه خود را به درستی انتخاب نموده است.
وی در ادامه به ارائه مباحثی در خصوص ارزیابی و نظارت و تضمین کیفیت در نظام دانشگاه های ایران، فرایند انجام ارزیابی درونی کیفیت در گروه های آموزشی، ارزیابی بیرونی و مبانی ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش عالی پرداخت.