عمومی | دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

ضرورت ورود دانشگاه‌ها به عرصه بين المللي/ هدف دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي رسيدن به تراز بين المللي است

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: اگر دانشگاهی به عرصه بین المللی ورود پیدا نکند جایگاه مناسبی در آموزش عالی ندارد.
به گزارش روابط عمومی؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در نشست بررسی ارتقا دانشگاه به تراز بین المللی، گفت: ما باید به عرصه بین‌المللی دانشگاه ها ورود پیدا کنیم، اگر دانشگاهی به این حوزه ورود نکند جایگاه مناسبی در آموزش عالی ندارد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت‌های این دانشگاه ارتقا رتبه در سطح ملی و بین المللی است، جایگاه و رتبه بین المللی دانشگاه‌ها یکی از شاخص های مهم در حوزه روابط بین المللی و ارتباط با دانشگاه های دیگر به شمار می رود.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در حال حاضر این دانشگاه توانسته در تدوین سند بین المللی،جذب دانشجویان خارجی ،دوره های و پروژه های مشترک و دعوت از اساتید خارجی تاکنون قدم بردارد و این مورد یکی از اقدامات مهم این دانشگاه تاکنون بوده است.

بودجه 400 میلیارد تومانی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برای حضور در جمع دانشگاه‌های برتر دنیا

خاکی صدیق تصریح کرد: یکی از شاخص های کلان این دانشگاه این است که باید جزء چند دانشگاه برتر دنیا باشد و برای این کار هم پروژه ای با بودجه  400 میلیارد تومان کنار گذاشته شده است.

وی بیان کرد:در حال حاضر ما سومین دانشگاه برگزیده در کشور هستیم و طبعا باید این عدد را به کمتر هم برسانیم.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی افزود: ارزیابی جایگاه دانشگاه در مقایسه با دانشگاه‌های خوب دنیا و رفع ضعف‌ها و معایب، جذب دانشجویان خارجی از مزایای ارتقا رتبه بین المللی دانشگاه ها به شمار می رود.

خاکی صدیق عنوان کرد: با توجه به محدویت های مالی و نیروی انسانی باید دانشگاه را به تراز بین المللی برسانیم، ما باید تمام ارکان اصلی دانشگاه را برای رسیدن به این هدف بسیج کنیم و نباید دانشگاهی دسته 2 باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: محدویت های جدی داریم ولی علیرغم این محدویت ها باید در این زمینه ورود پیداکنیم.

ضرورت تغییر رویکرد در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

خاکی صدیق ادامه داد:ادامه کار در دانشگاه مستلزم تغییر در رویکرد در دانشگاه است و این امر هم با بین المللی سازی صورت می گیرد باید ارتقا در دانشگاه اصلاح و درجهت بین المللی سازی انجام شود.

وی اضافه کرد: باید رشته های فعلی را باجدیت دنبال کنیم و ادامه دهیم و رشته‌هایی که می تواند تراز بین المللی را در دانشگاه بالا ببرد، ایجاد کنیم.