عمومی | دانشگاه تهران

برگزاری نشست تخصصی جنگ و حقوق بشر آمریکایی در دانشکده مطالعات جهان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به‌نقل از دانشکده مطالعات جهان ، نشست تخصصی «جنگ و حقوق بشر آمریکایی» با حضور مرضیه هاشمی، مجری و کارشناس پرس‌تی‌وی، و مدیا بنجامین، موسس گروه CODEPINK از آمریکا به همراه ۳۰ تن از فعالان ضد جنگ از آمریکا، ۶ اسفند ۱۳۹۷، در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه تهران در تالار حنانه دانشکده مطالعات جهان برگزار شد.
در این نشست مدیا بنجامین، موسس گروه CODEPINK، ضمن ابراز خشنودی از حضور در ایران و در دانشکده مطالعات جهان، برگزاری چنین گفت‌و‌گوهایی را ضروری دانست و با ابراز تاسف از عدم امکان سفر دانشجویان و مردم دو کشور به کشور دیگری، گفت: «علی‌رغم اقدامات ترامپ برای در انزوا قرار دادن ایران، ما به مردم ایران همچنان عشق می‌ورزیم».
وی که پیش از این نشست، ملاقاتی با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان داشت افزود: «استقلال ایران برای دولت آمریکا پذیرفتنی نیست ولی میان مردم آمریکا و دولت آمریکا تفاوت وجود دارد و این تفاوت در دولت ترامپ فاحش‌تر شده است. بسیاری از مردم آمریکا بر این باورند که ترامپ در امور داخلی کشورهای خاورمیانه مداخله می‌کند و باید به این مداخلات پایان داد».
وی ابراز امیدواری کرد که در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری آمریکا، بتوانیم علایق خود را به‌خصوص در حوزه سیاست خارجی ابراز داریم. بنجامین از خروج یک‌طرفه آمریکا از برجام و بروز مشکلات اقتصادی برای مردم ایران ابراز تاسف کرد و خواهان برداشته‌شدن این محدودیت‌ها و ارتباطات هر چه بیشتر و تبادل افکار با ایران شد.
در خاتمه نشست دو طرف برگزاری چنین نشست‌هایی را در رفع شبهه‌ها و تصاویر نادرست از یکدیگر و کمک به اصلاحات اجتماعی، سیاسی و قانونی کشورهای خود مفید دانسته و یک‌صدا خواهان صلح و رفع تحریم‌های موجود شدند.

برای مشاهده متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید.