عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری مراسم جشن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) در خوابگاه‌های حجت دوست، نرگس و سارا

ه گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این برنامه‌های فرهنگی سه‌شنبه ۷ اسفند برای دانشجویان بین‌المللی دختر و پسر در خوابگاه‌های مذکور برپا شد.
مراسم خوابگاه حجت دوست با نمایش کلیپی با موضوع ولادت حضرت زهرا (س)، سخنرانی شجویان اویس صدیق و محمد ابوبکر نوحو، دانشجویان بین‌المللی در خصوص زندگی ام‌ابیها (س)، برگزاری مسابقه کتبی پرسش و پاسخ دانشجویی و قرعه‌کشی و اهدای جوایز به دانشجویان برگزیده مسابقه همراه بود.
تعداد ۴۰ دانشجوی بین‌المللی از کشورهای عراق، لبنان، فلسطین، سوریه، افغانستان، نیجریه، هندوستان، اتیوپی، و پاکستان در جشن خوابگاه حجت دوست حضور داشتند.
در برنامه جشن خوابگاه نرگس نیز ۵۵ دانشجو از کشورهای عراق، لبنان، هندوستان، پاکستان، بنگلادش، نیجریه، افغانستان، اندونزی، کنیا و سودان شرکت کردند.
پخش موسیقی مرتبط با موضوع ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، نمایش چندین نماهنگ و شعرخوانی به زبان فارسی و عربی در مدح حضرت فاطمه (س) توسط گروه سرود دانشجویان خوابگاه نرگس، سخنرانی با موضوع حضرت زهرا (س) توسط بشرا حیدر، دانشجوی بین‌المللی و برگزاری مسابقه پرسش و پاسخ در این مراسم اجرایی شد.
همچنین در جشن میلاد حضرت زهرا (س) به میزبانی خوابگاه سارا نیز که با حضور دکتر عباسی، رئیس شعبه دانشگاه در جزیره کیش برپا شد، دانشجویان با بیانی شیوا و به زبان‌های فارسی، انگلیسی و اردو در وصف صفات عالیه آن حضرت زهرا و نیز نقش بی‌بدیل ایشان در همراهی ولی زمان خود مولای متقیان علی (ع) سخن گفتند.
پس از آن عرفان محی‌الدین، دانشجوی اهل کشور هند دقایقی را به مدح و ستایش اهل‌بیت علیهم‌السلام به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و قصیده فاطمی دانشجوی لبنانی دانشگاه به زبان عربی نیز گرمابخش این محفل صمیمی شد.
در پایان نیز رئیس شعبه دانشگاه در جزیره کیش دانشگاه ضمن تبریک این مناسبت فرخنده به دانشجویانی که به نام زیبای فاطمه و زهرا ملقب بودند، هدایایی به رسم یادگار اهدا کرد.
مسئولیت برگزاری جشن خوابگاه حجت دوست را امین روحانی، سرپرست خوابگاه و محبوبه عنبری کارشناس معاونت دانشجویی فرهنگی پردیس بین‌الملل به عهده داشتند ضمن اینکه حسین کشتکار و سعید سعید نژاد از کارکنان خوابگاه و همچنین سید صدام حسین البخاری، محمد ابوبکر نوحو و اویس صدیق، دانشجویان بین‌المللی در برگزاری این برنامه همکاری کردند.
سمانه یاقوتی، سرپرست خوابگاه نرگس و محبوبه عنبری، کارشناس معاونت دانشجویی فرهنگی پردیس بین‌الملل با همکاری دانشجویان بشرا و اقرا حیدر، مسئولیت مراسم خوابگاه نرگس را به عهده داشتند.