عمومی | دانشگاه صدا و سیما

تلویزیون باید انعکاس دهنده خواسته‌های مردم باشد


مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما گفت: مخاطب عمومی وقتی جذب برنامه‌های تلویزیون می‌شود که آنرا انعکاس دهنده نیازها، مسائل و مشکلات خود ببیند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما دکتر سید امیر سیاح در کارگاه آموزشی تولید برنامه تلویزیونی دانشکده تولید رادیو و تلویزیون دانشگاه با بیان این مطلب افزود: شرط موفقیت برنامه‌های اقتصادی تلویزیون این است که تمام اقشار جامعه، پیام و محتوای برنامه و دیدگاه های مهمان برنامه را دریافت کنند.

وی گفت: اگر مشکلات اقتصادی و تورم در جامعه وجود دارد، مخاطب حق دارد از رسانه ملی انتظار داشته باشد تا مشکلات زندگی و معیشتی او در برنامه‌های اقتصادی رادیو و تلویزیون مطرح شود و مسئولان را به پاسخگویی دعوت کند.

تهیه کننده برنامه تلویزیونی پایش با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برخلاف تصور برخی افراد، اقتصاد مقاومتی به معنی کم خوردن، کم هزینه کردن، عدم صادرات، کاهش تولید و عدم ارتباط با جهان خارج نیست. بلکه اقتصاد مقاومتی بر افزایش تولید و ثروت، افزایش نوآوری و خلاقیت، افزایش صادرات و تعامل با جهان خارج و در نهایت بهبود وضع اقتصادی داخلی تاکید دارد.

سیاح افزود: رسالت رادیو و تلویزیون تنها به انعکاس اخبار مشکلات اقتصادی و تورم محدود نمی‌شود بلکه پیگیر سوالات، وعده‌ها و خواست عموم مردم بخصوص اقشار آسیب پذیر است. در کنار این مهم، رسانه ملی به معرفی افراد کارآفرین و موفق می‌پردازد تا رسانه ای امیدبخش باشد.