عمومی | دانشگاه سلمان فارسی کازرون

جشن میلاد حضرت زهرا (س) و اختتامیه جشنواره قرآنی برگزارشد

به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر، مراسم جشنی باشکوه در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزارشد. در ابتدای مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا «سلام‌الله علیها» بیان‌کردند که در کنار برگزاری جشن و شادمانی برای میلاد آن معصوم، عمل به احادیث و فرمایشات آن بزرگوار نیز باید مورد توجه ما قرار گیرد تا بهتر بتوانیم در مسیر ارشادی سراسر نور آن حضرت گام برداریم؛ از جمله در شرایط فعلی به کار بستن محتوای حدیث مشهور ایشان «الجار ثم الدار» را گره‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه قلمداد کردند که در شرایط دشوار، نیاز هست بیشتر به فکر دیگران باشیم. دکتر رضائی همچنین ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره قرآن اظهار داشتند که قرآن کتاب قانون زندگی است و جای آن به جای طاقچه در قلب و روح و روان ماست. وی ضمن اشاره به آیاتی از قرآن از جمله «بسم الله الرحمن الرحیم، انَّ اکرمکم عندالله اتقاکم، انّ بعض الظن اثم» و اشاره به کثرت تکرار واژه تعقل در قرآن مجید به عنوان چراغ هدایتگر، راه حل بسیاری از مشکلات فعلی اجتماعی را بازگشت به آموزه‌های قرآنی و عمل به این دستورات متقن اجتماعی دانستند و اشاره کردند که متخلق به مفاهیم این آیات شدن، سبب می‌شود که جامعه‌ای توحیدی، مهربان، صبور، متواضع، عقلگرا و با عزت نفس داشته باشیم که از بسیاری نابسامانی‌ها می‌تواند به دور باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای دومین جشنواره دانشگاهی قرآن و عترت، اظهار امیدواری کرد که این تجربه موفق برگزاری مسابقات قرآن به صورت جشنواره‌ای باشکوه، می‌تواند همه سطوح دانشگاه را به تامل درباره قرآن وادارد و هرچند این دومین جشنواره دانشگاهی است و از حد مطلوب فاصله داریم اما گامی استوار است که می‌تواند آینده‌ای روشن برای ما و دانشگاه در پی داشته باشد. لازم به یادآوری است که از سال گذشته، مسابقات قرآن دانشجویی در سطح دانشگاه سلمان فارسی کازرون به صورت جشنواره‌ای، همراه با مراسم افتتاحیه، نمایشگاه قرآنی (شامل غرفه‌های قرآن، نمایشگاه کتاب در حوزه قرآن، حجاب و عفاف، دفاع مقدس، نرم‌افزارهای قرآنی، سیره معصومین و رادیو قرآن) تریبون‌های دانشجویی با موضوعات قرآنی، پخش فیلم‌های مرتبط با قرآن، شب شعر قرآنی، محفل انس با قرآن، مسابقات قرآن دانشجویی، مسابقات قرآن ویژه کارکنان و جشن اختتامیه برگزار می‌شود.

در ادامه، این مراسم که با مولودی خوانی، سخنرانی درباره جایگاه زن و مادر در اسلام و اجرای گروه تئاتر همراه بود، در پایان مراسم از برگزیدگان سی و چهارمین دوره مسابقات دانشجویی در مرحله دانشگاهی و دومین دوره مسابقات درون دانشگاهی کارکنان با تقدیم هدایایی تقدیر شد.

اسامی برگزیدگان دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان:

ردیف

نام و نام خانوادگی

رشته امتحانی

۱

حمید رضا رئیسی

اذان

۲

سید فرهاد موسوی

سبک زندگی ایرانی اسلامی

۳

آمنه آبسالان

سبک زندگی ایرانی اسلامی

۴

سعید زارع خفری

احکام

۵

زهرا بازیار

تفسیر قرآن کریم

اسامی برگزیدگان سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویی در مرحله دانشگاهی:

ردیف

نام و نام خانوادگی

رشته امتحانی

رتبه

۱

مسعود شهری

اذان

اول

۲

محمد رضایی

اذان

دوم

۳

علا بحرانی

دعا و مناجات خوانی

اول

۴

محمد صادق جمشیدی

دعا و مناجات خوانی

دوم

۵

محمد حمیدی

ترتیل

اول

۶

محمد نوروزی

ترتیل

دوم

۷

حسین علی پارسائی

تحقیق

اول

۸

کاظم طاهری

تحقیق

دوم

۹

فاطمه مصلح

ترتیل

اول

۱۰

مریم امیدوار

ترتیل

دوم

۱۱

فاطمه همایونی

ترتیل

دوم

۱۲

فاطمه استوار

دعا و مناجات خوانی

اول

۱۳

رخساره نعمت اللهی

تحقیق

دوم

۱۴

محمد جواد حسن زاده

نهج البلاغه

اول

۱۵

زهرا محمدی

احکام

اول

۱۶

زهرا کریمی

سیره معصومین

اول

۱۷

میترا بهروزی

سیره معصومین

دوم

۱۸

محدثه بشیر مشهدی

آشنایی با احادیث اهل بیت

دوم

۱۹

سمانه پوینده فر

سبک زندگی ایرانی اسلامی

اول

۲۰

رضا دهقانیان

سبک زندگی ایرانی اسلامی

دوم

۲۱

وحید کشاورز

حفظ موضوعی قرآن کریم

دوم

۲۲

شیوا گلسرخی

پرسمان معارفی

اول

۲۳

زهرا زال زاده

پرسمان معارفی

دوم