عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری جلسه کمیته دانشگاهی گردشگری سلامت با حضور رئیس دانشگاه

گالری عکس
این جلسه روز دوشنبه ۶ اسفند ۹۷ در سالن شورای ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد و در آن دکتر کریمی رئیس دانشگاه، دکتر کردی معاون بین الملل، دکتر رضایی معاون درمان، دکتر عفت پناه رئیس بیمارستان ضیائیان، دکتر جعفریه رئیس مجتمع بیمارستانی امیر اعلم، دکتر آل سعید از معاونت بین الملل و دکتر عباس آبادی رئیس واحد ارتقا کیفیت و گردشگری سلامت معاونت درمان حضور داشتند.
دکتر کریمی در این جلسه بر توسعه صنعت گردشگری سلامت در بیمارستان های تابعه دانشگاه تاکید کرد و افزود: باید هر کاری می توانیم در این مسیر انجام دهیم و با شناسایی موانع نسبت به رفع آنها چاره جویی کنیم. نباید فرآیندها را سخت و پیچیده کرد. قطعا تسهیل امور در جذب گردشگر سلامت بسیار کمک کننده است. البته هر بیمار خارجی که به مراکز ما مراجعه می کند و خدمتی می گیرد قطعا خود تبلیغ خوبی است و بیماران بعدی را نیز به دنبال خواهد داشت.
دکتر کردی معاون بین الملل دانشگاه در این جلسه با بیان این نکته که باید با استفاده از منابع وامکانات موجود برای توسعه صنعت گردشگری در دانشگاه موجود برنامه ریزی و تقسیم وظائف کنیم افزود: معاونت بین الملل در خصوص ایجاد سایت دو زبانه و بازاریابی برای بیمارستان های هدف و همچنین ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه در جذب بیمار همکاری لازم را با معاونت درمان و بیمارستان ها خواهد کرد.
وی همچنین از آمادگی این معاونت در خصوص آموزش زبان انگلیسی به کارکنان دانشگاه خبر داد.
دکتر رضایی در این جلسه با تاکید بر اهمیت موضوع گردشگری سلامت گفت: به نظر می رسد باید در دانشگاه قدم های بلند تری در این حوزه برداریم و سهم مان را در این صنعت نسبت به گذشته بیشتر کنیم. ما در معاونت درمان با همکاری معاونت بین الملل دانشگاه تمام تلاشمان را برای به ثمر رساندن این موضوع به کار می بریم. همه می دانیم با توسعه صنعت گردشگری منابع جدیدی به سیستم تزریق می شود که منفعت آن هم به بیمارستان و هم به کارکنان خواهد رسید.
وی همچنین در خصوص مهمترین مسائل در توسعه گردشگری سلامت گفت: قطعا پرداخت به هنگام یکی از مسائل انگیزشی در فرد پذیرش دهنده، همچنین تسهیل امور جذب گردشگر خارجی در بیمارستان ها، برقراری راه های ارتباطی برای جذب بیمار از طریق عقد قرارداد با آژانس های معتبر با همکاری معاونت بین الملل دانشگاه، همچنین استفاده از ارتباطات بین المللی دانشگاه از طریق حضور در نمایشگاه های بین المللی برای ارتباط مستقیم با مراکز درمانی کشورهای همسایه و تبلیغات گسترده از مباحث مهمی است که باید به آن ها توجه کرد.
دکتر جعفریه نیز در این نشست در خصوص بازار IPD گفت: رقابت در بازار گردشگری سلامت بسیار اهمیت دارد.
عباس آبادی با ارائه گزارشی از آخرین دستورالعمل گردشگری سلامت وزارت بهداشت، بررسی وضعیت گردشگری سلامت در دانشگاه و کشور و درخواستهای بیمارستان های تحت پوشش برای توسعه صنعت گردشگری سلامت در دانشگاه گفت: متاسفانه ثبت آمار بیماران خارجی در سامانه آواب وزارت بهداشت در مراکز درمانی ما به دقت انجام نمی شود. وی همچنین به برخی ازمشکلات ساختار فیزیکی، نیروی انسانی و مدیریت و فرآیند در بیمارستان ها در راستای جذب گردشگر سلامت اشاره کرد.

خبرنگار و عکاس: نجمه باهو