عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

آئین تقدیر از مقام‌آوران قرآنی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت برگزار شد

در شب میلاد حضرت زهرا(س)، آئین تقدیر از مقام‌آوران قرآنی در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت و محفل انس با قرآن در حسینیه نخل کاشان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، رئیس دانشگاه در این مراسم، ضمن تبریک روز زن و میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به ویژگی‌های بارز آن حضرت و اسوه بودن در نماز و حجاب اشاره کرد.

دکتر ابراهیم کوچکی، در خصوص رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان دانشگاه برتر قرآنی گفت: با توجه به رتبه‌های کسب شده در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت توسط دانشجویان، کارکنان و اساتید بسیار خوشایند است درصد قابل توجهی از مقام آوران را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

وی، بر مشارکت بیشتر جوانان و دانشجویان در امور قرآنی تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان مفتخر است که در زمینه قرآن، عترت و سلامت پیشرو و پیشگام مسائل قرآنی و اهل بیت(ع) است.

دکتر کوچکی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کاشان امسال در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت موفق به کسب مقام دوم و برای هشتمین سال متوالی، دانشگاه برتر قرآنی شد که این افتخارآفرینی در سطح کشوری و در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مایه مباهات است و نشان می‌دهد دانشجویان، کارکنان و اساتید این دانشگاه در زمینه فعالیت‌های قرآنی، تلاش‌های ستودنی داشته‌اند.

رئیس دانشگاه در پایان سخنان خود، از زحمات مسئولین، عوامل اجرایی، برگزیدگان دانشگاهی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت و مجامع قرآنی شهرستان به خاطرحمایت از فعالیت های قرآنی دانشگاه تشکر کرد.

دکتر سلامتیان استاد حوزه و دانشگاه نیز در ادامه، سخنان خود را با تاکید بر تامل و تدبر بر آیات قرآن آغاز و در خصوص شان نزول سوره کوثر مطالبی را بیان کرد.

وی گفت: پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) با توجه به اینکه در دوران جاهلیت و سختی زندگی می‌کردند و صفات ناپسندی به آن حضرت منتسب می کردند اما به خاطر خدا سکوت کردند.

دکتر سلامتیان در ادامه، بر تفسیر آیه ۳۶ سوره توبه اشاره کرد و اظهار داشت: همانا عدد ماه‌های سال نزد خدا و در کتاب خدا دوازده ماه است که از آن دوازده ماه چهار ماه ماه‌های حرام است و در معنای ظاهری ماه‌های قرآنی مدنظر می باشد اما آنچه مهم است معنای باطنی این آیه است که بر وجود دوازده امام تاکید دارد.

وی در پایان گفت: وظیفه همه ما این است که قرآن، این کتاب هدایت را چراغ راه خود قرار دهیم و هرکس در برابر اعمال خود مسئول است.

استاد و قاری ممتاز بین المللی سیدمحمدجواد حسینی نیز در ادامه این مراسم، به قرائت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و باعث ایجاد شور و حال معنوی در جلسه گردید و در ادامه مداح اهل بیت حاج مهدی سلحشور به مدیحه سرایی پرداخت.

لازم به ذکر است: در پایان از برگزیدگان و مقام آوران بیست و سومین جشنواره قرآن وعترت وزارت بهداشت و مقام آوران دانشگاهی تقدیر به عمل آمد.

آئین تقدیر از مقام‌آوران قرآنی در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت و محفل انس با قرآن با شرکت دانشجویان و جمعی از مسئولین دانشگاه، برگزیدگان قرآنی و عموم مردم به همت کانون قرآن و عترت دانشگاه برگزار شد.