عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس

جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) همراه با تقدیر از فعالان نماز و دانش آموزان مکلف فرزندان کارکنان و هیات علمی

همزمان با میلاد حضرت زهرا(س)

برگزاری جشن تکلیف فرزندان کارکنان و اعضای هیات علمی

جشن میلاد حضرت زهرا(س) و جشن تکلیف فرزندان کارکنان و اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به همت ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در شب ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) جشن فرزندان مکلف کارکنان و اعضای هیات علمی با حضور خانواده ها و مسئولان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با اشاره به مقام شامخ حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: از محاسنات او همین بس که او دختر پیامبر گرامی اسلام (ص) ، همسر امام علی (ع) و مادر حسنین (ع) است و این خود از بزرگی درجه و شخصیت  او حکایت دارد.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی،جایگاه  زنان را در دین اسلام بسیار رفیع و مقدس ارزیابی کرد و گفت : حفظ برخی شئونات از قبیل حجاب برای زن به دلیل اهمیت و ارزش والای زن در دین مبین اسلام است زیرا که نگاه دین اسلام  به زن یک نگاه معنوی و عمیق است و چون مکاتب غربی به عنوان یک کالای تبلیغاتی به او نگریسته نمی شود.

در ابتدای این مراسم نیز ، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز با اشاره به شخصیت وارسته زن در دین اسلام ، زن را یکی از ارکان بزرگ خانواده دانست که چون پدر نقش مهمی را در انسجام و تحکیم خانواده بازی می کند و نقش اول تعلیم و تربیت فرزندان در خانواده را به عهده دارد.

سعید مراد پور با اشاره به برگزاری جشن تکلیف فرزندان کارکنان و برگزیدگان نقاشی نماز گفت: هدف از برگزاری این جشن، ترغیب و تشویق کودکان به فریضه نماز دانست و اظهار کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نماز از وظایف اصلی و اولویت های این دانشگاه در جامعه به خصوص در خانواده دانشگاهیان است .

وی با بیان اینکه فرزندان باید ازتاثیرات نماز بر زندگی خود مطلع باشند افزود:والدین علاوه بر اینکه الگوی کاملی برای فرزندان خود باشند تلاش کنند تا تاثیرات نماز در زندگی را به خوبی به فرزندان خود بیاموزند.

مراد پور با قدر دانی ازحمایت ها ، نگاه دینی و سیاست های سازنده دانشگاه آزاد اسلامی گفت:امید است برنامه های فرهنگی این دانشگاه با همکاری و مشارکت کارکنان و استادان در بین خانواده ها و دانشجویان موثر واقع شود.

به گزارش آنا،این مراسم با برنامه های شاد و متنوع همراه بود و در پایان ازفرزندان مکلف و برگزیدگان مسابقه نقاشی فرزندان کارکنان و اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی تجلیل شد.