عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

همایش بزرگ افتتاح کانون‌های سلامت شهرستان ری برگزار شد

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، دومین مجمع سلامت شهرستان ری با محوریت افتتاحیه کانون‌های سلامت محله و پیشگیری از سرطان به همت معاونت اجتماعی دانشگاه و واحد آموزش سلامت شبکه بهداشت شهرستان ری یکشنبه پنجم اسفند ۹۷ با حضور جمالی پور فرماندار شهرستان ری، دکتر فرشاد ریاست دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت، دکتر رستمیان معاونت اجتماعی فرهنگی دانشگاه، دکتر عباسی ریاست دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی معاونت اجتماعی فرهنگی دانشگاه، دکتر پور قریب مدیر تربیت‌بدنی و عضوی‌ات علمی دانشگاه، دکتر تاجیک، مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری، کارشناسان گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی، روسا و نمایندگان ادارات شهرستان، دبیران کانون‌های سلامت محلات شهرستان، جمعی از سفیران و داوطلبین سلامت و کارکنان بهداشتی در فرهنگسرای ولای شهرستان ری برگزار شد.
در این همایش فرماندار شهرستان ری ضمن تشکر از شبکه بهداشت برای برگزاری این همایش نقش کانون‌های سلامت محله محور را در ارتقای فرهنگ سلامت مردم بسیار حائز اهمیت دانست.
در ادامه دکتر فرشاد به تشریح لزوم مشارکت ساختارمند مردم در حفظ و ارتقای سلامت خود و جامعه پرداخت و در مورد ساختار کانون‌ها و مجامع سلامت و ارتباط آن‌ها با شورای عالی سلامت و امنیت غذایی توضیحاتی را بیان کرد.
سخنران بعدی دکتر رستمیان بود که در مورد جایگاه مردم و خصوصاً سفیران سلامت در اشاعه فرهنگ سلامت در خانواده‌ها و کل جامعه و مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت صحبت کرد.
همچنین در این همایش دکتر تاجیک، مدیریت شبکه شهرری ری سلامت را حقی همگانی دانست که احقاق آن نیازمند مسئولیت‌پذیری همه‌ اقشار جامعه است.
تاجیک یادآور شد که در همین راستا شبکه بهداشت شهرستان ری با تشکیل هشت جلسه توجیهی برای بخشداری‌های و راه‌اندازی سی‌ونه کانون سلامت محله و بیست‌وسه مجمع سلامت گام‌های موثری در جهت اجتماعی شدن سلامت برداشته است.
دکتر پور قریب از دیگر سخنرانان این همایش بود که به نقش و اهمیت ورزش در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر خصوصاً سرطان‌ها و اصول کلی تحرک فیزیکی اشاره کرد و از سفیران سلامت خواست که اعضای خانواده خود و جامعه را به داشتن تحرک بدنی منظم تشویق کنند.
در این همایش کلیپ‌هایی از تشکیل کانون‌های سلامت محلات مختلف شهرستان، عملکرد شبکه ری در هفته سرطان و سبک زندگی سالم در پیشگیری از سرطان به نمایش درآمد و گروه سرود و تواشیح بین‌المللی اسراء به اجرای برنامه پرداخت.
در پایان همایش از مهندس بابایی بخشدار خاوران و سه نفر از داوطلبین سلامت فعال در کانون‌های سلامت محلات تقدیر به عمل آمد.
خبر: شریفی
عکس: حاج رضایی