عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

۴۰ خدمت تخصصی و فوق تخصصی در کلینیک ویژه دانشگاه ارائه می شود

معاون درمان دانشگاه گفت: ۴۰ خدمت تخصصی و فوق تخصصی در کلینیک ویژه دانشگاه ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر محمد حاجی جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه، ارتقای خدمات قابل ارائه به صورت سرپایی به بیماران را هدف کلی کلینیک ویژه برشمرد.

وی، با اشاره به اینکه به علت نداشتن فضای مناسب برای کلینیک ویژه این خدمات در مراکز درمانی مختلف تحت پوشش دانشگاه شامل بیمارستان های نقوی، متینی، شهید بهشتی، سیدالشهداء و ... صورت می پذیرفت، اظهار داشت: در این راستا کلینیک ویژه دانشگاه با تامین اعتبار از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه جهت رفاه حال مردم و ارائه خدمات با کیفیت احداث شد.

دکتر حاجی جعفری، با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و یکی از بسته های خدمتی آن با عنوان بسته خدمتی ارتقای خدمات ویزیت گفت: در قالب این بسته خدمتی ارائه خدمات با کیفیت و استاندارد به صورت سرپایی به بیماران ارائه می شود.

وی تصریح کرد: بیمارستان ها برای ارائه خدمات بستری تعریف شده اند و ارائه خدمات سرپایی جزء وظایف کلینیک ها می باشد.

دکتر حاجی جعفری افزود: درمانگاه های بیمارستان ها مانند سابق وظایف خود را انجام می دهند و مابقی خدمات به کلینیک ها انتقال می یابند.

وی در پایان گفت: این برنامه جزء برنامه کشوری است و در همه دانشگاه ها با توجه به جمعیت تحت پوشش درحال اجرا می باشد.

مدیر کلینیک ویژه دانشگاه اظهار داشت: کلینیک ویژه مستقل دانشگاه در فضایی به مساحت زیربنای ۸۵۰۰ متر مربع شامل۳۵۰۰ مترمربع فضای درمانی در  ۲ طبقه و ۵۰۰۰ متر مربع پارکینگ و با هزینه بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح تحول سلامت و دانشگاه به بهره برداری رسیده است.

دکتر سید احمد حسینی افزود: این ساختمان دارای ۱۲ واحد درمانی با ارائه خدمات شامل ویزیت پزشکان متخصص و فوق تخصص در رشته های داخلی، غدد، قلب، ریه، گوارش، جراحی، اطفال، عفونی، خون، نورولوژی (مغز و اعصاب داخلی)، جراحی مغز و اعصاب (نوروسرجری)، طب توانبخشی و سایر رشته های مربوطه می باشد .

وی اظهار داشت: همچنین کلینیک ویژه دانشگاه امکان انجام خدمات پاراکلینیک از قبیل مرکز دیابت و سایر خدمات شامل  آزمایشگاه، تست ریه، تست ورزش و نوار قلب، نوار عصب-عضله، نوار مغز، آندوسکوپی و کلونوسکوپی و توانبخشی در رشته های مختلف را دارد.

وی تصریح کرد: با تکمیل ظرفیت این کلینیک، روزانه بیش از ۲۰۰۰ نفر خدمات دریافت خواهند کرد.

دکتر حسینی اظهار داشت: در جهت ساماندهی و ارائه هرچه بهتر خدمات و در جهت جلوگیری از اتلاف وقت مراجعین یکی از جدیدترین سیستم های نوبت دهی مراکز درمانی در این کلینیک در حال ارائه خدمت می باشد که زمان مراجعه فرد را به کلینیک مشخص می کند.

وی ادامه داد: همشهریان محترم می توانند از طریق سامانه تلفنی ۵۵۷۷۰۰۰۰، سامانه اینترنتی و نرم افزار قابل نصب بر روی موبایل  نسبت به رزرو نوبت در کلینیک اقدام نمایند.

وب سایت نوبت دهی غیر حضوری: WWW.NOBAT.KAUMS.AC.IR