عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

جزئیات مسمومیت با نوشیدنی مشکوک در روستای ورگهان (شهرستان اهر)


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بدنبال مصرف نوشیدنی مشکوک در مراسم عروسی در روستای ورگهان از توابع شهرستان اهر در روز جمعه، از فردای روز مراسم مراجعه بیماران مصرف کننده این نوشیدنی به بیمارستان اهر شروع و بلافاصله اقدامات لازم درمانی و پیشگیرانه انجام شد .
بنا بر این گزارش رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر گفت : از کل ۷۳ نفر بیمار جوان این مسمومیت، که همه مرد و اغلب با شکایت اختلال و تاری دید و مشکل تمرکز مراجعه کرده بودند ۲۹نفر به بیمارستان سینای تبریز ارجاع داده شد ۱۱ نفر در بیمارستان اهر بستری بوده و بقیه بصورت سرپائی و با ارائه راهنمائیهای لازم ترخیص شده اند .
دکتر نیرپورافزود: به محض اطلاع از حادثه،  اکیپ درمانی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان اهر در روستای ورگهان حاضر شده و ضمن اعلام وضعیت و هشدار نسبت به مصرف این نوشیدنی و نوشیدنیهای مشکوک دیگر به اهالی روستا در خصوص علائم احتمالی و نحوه برخورد با بیماری و مراجعه سریع به بیمارستان اطلاع رسانی نمود .
بنا برهمین گزارش رئیس بیمارستان سینای تبریز نیز اعلام نمود از ۲۹ نفر بیمار اعزامی به بیمارستان سینای تبریز ۲۶ نفر در بخشهای مسمومیت، اورژانس و یک بخش ویژه جدید که به همین منظور راه اندازی شده است بستری شده و ۳ نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان بستری شده اند وضعیت ۳ نفر بستری دربخش ICU  بیمارستان سینا بدحال گزارش شده است.
خوشبختانه از بامداد امروز صبح دوشنبه ششم اسفند مراجعه ای به بیمارستان از مسمومین این حادثه صورت نگرفته است و بررسی ها جهت تعیین دقیق علت مسمومیت و نوع ماده مسموم کننده ادامه داشته و به محض اطلاع از جزئیات بیشتر در صورت نیاز اطلاع رسانی خواهد شد .