عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

پنجاه و ششمین نشست هیئت‌امنا برگزار شد

گالری عکس
در نشست هیئت‌امنای دانشگاه که عصرگاه یکشنبه ۵ اسفند ۹۷ در سالن حکیم برگزار شد، دکتر شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر حمایت از بیمارستان‌های دولتی گفت: سال ۹۸ باوجود شرایط پیش‌آمده سال دشواری خواهد بود. امسال و سال گذشته فضای خوبی به نفع جامعه پزشکی حاکم نبود و برخی افراد مواضع افراطی را مطرح کردند که منطقی نداشت.
وی افزود: باوجوداین شرایط، جامعه پزشکی وظیفه دارد خدمات موردنیاز را به جامعه ارائه دهد. در شرایط کنونی بیمارستان‌ها به دلیل کمبود منابع مالی دچار مشکلات متعددی هستند در این میان گاهی مصوباتی تصویب می‌شود که باعث صدمه بیشتر به بیمارستان‌های دولتی می‌شود که امیدوارم  سال آینده این شرایط بهبود یابد.
در ادامه گزارش پایش برنامه عملیاتی ۹ ماهه دانشگاه مطرح  و براین اساس اعلام شد، ۹۳ درصد از برنامه‌های دانشگاه در ۹ ماهه نخست امسال محقق شده است این درحالی است که میانگین کشوری دانشگاه‌های علوم پزشکی ۸۵ درصد است و دانشگاه ۷ درصد از میانگین کشوری جلوتر است.
در ادامه گزارش حسابرس مستقل دانشگاه ارائه شد، که براین اساس عملکرد دانشگاه در تمامی جنبه‌های بااهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب بوده است. این سومین سال پیاپی است که عملکرد دانشگاه در حوزه حسابرسی مطلوب اعلام می‌شود.
سپس ۱۷ پیشنهاد اختصاصی دانشگاه و پیشنهادهای مرکز قلب و موسسه ملی تحقیقات سلامت موردبررسی و تصویب قرار گرفت.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: جمشید ربیعی