عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی زمینه‌ساز تحول در اقتصاد پزشکی هستند

دکتر غلامرضا خمیسی پور افزود: با توجه به‌ضرورت و اهمیت سلول‌های بنیادی و نقش آن در درمان بیماری‌ها شاهد گسترش حجم سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه سلول‌های بنیادی حتی در کشورهای کوچک حاشیه خلیج‌فارس هستیم.
دکتر خمیسی پور افزود: گسترش مراکز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی موجب درمان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج و صعب‌العلاج خواهد شد.
وی با اشاره به تاثیر پزشکی بازساختی در صرفه‌جویی‌های اقتصادی حوزه علوم پزشکی گفت: آشنایی دانش آموزان و دانشجویان بافرهنگ استفاده و کاربرد سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌ها نقش بسزایی در ارتقاء جایگاه علمی کشور دارد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: اخلاق پزشکی همواره از جایگاه والایی برخوردار است و فرهنگ استفاده از سلول‌های بنیادی توسط دانشجویان و نخبگان ما نیز در پیشبرد اهداف پزشکی بازساختی از اهمیت بالایی برخوردار است.
دکتر خمیسی پور تصریح کرد: امیدواریم با انجام حمایت‌های لازم از ایده‌ها و طرح‌های دانشجویان و علاقه‌مندان سلول‌های بنیادی و فناوری‌های نوین پزشکی شاهد معرفی محققان برتر در چهارمین سال مدرسه زمستانی باشیم.
سومین مدرسه زمستانه فناوری‌های سلول‌های بنیادی و اولین مدرسه زمستانه فناوری‌های نوین پزشکی با استقبال اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حال برگزاری است و تا هشتم اسفندماه ادامه دارد.
انتهای پیام/ م.پ-۱۰۲۵