عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

در نشستی مشترک با حضور دکتر زارع معاون پژوهشی سازمان  بر لزوم اجرای پروژه های مشترک بین موسسه های تحقیقاتی و اهمیت آن در آئین نامه ترفیع و ارتقای رتبه تاکید شد


در نشستی مشترک با حضور دکتر زارع معاون پژوهشی سازمان  بر لزوم اجرای پروژه های مشترک بین موسسه های تحقیقاتی و اهمیت آن در آئین نامه ترفیع و ارتقای رتبه تاکید شد

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور" نشست هم اندیشی آسیب شناسی همکاری های مشترک بین موسسه ای" با حضور دکتر رسول زارع معاون پژوهشی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر اسماعیل خانیان رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، معاونان  و ئیسان بخش های تحقیقاتی این موسسه ، معاونان پژوهشی موسسه های اصلاح و تهیه نهال و بذر، تحقیقات علوم شیلاتی، آب و خاک، فنی و مهندسی، واکسن و سرم سازی رازی، چغندر قند، جنگل ها و مراتع کشور، دوشنبه ۲۷ بهمن سال جاری در سالن جلسات موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار شد.

در این نشست دکتر زارع معاون پژوهشی سازمان ضمن سخنانی اظهار داشت: برپایی اینگونه جلسات در آغاز حرکت خوبی است، و زمینه این همکاری مشترک می تواند به خارج از سازمان نیز گسترش یابد.
وی خاطر نشان کرد: ۰ تا ۵/۳درصد پروژه و طرح های موسسات که به صورت مشترک تعریف شده باشد ،سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه را پرداخت می کند.
دکتر زارع افزود: در بازنگری آیین نامه های ترفیع و ارتقاء برای پروژه های مشترک بین بخشی در داخل این موسسات، ضریب ۲/۱ و برای پروژه های مشترک بین موسسه ایی ضریب ۵/۱ در نظر گرفته شده است و عملا با پرداخت بخشی از هزینه های پروژه ها توسط سازمان، این پروژه ها خاص محسوب شده و مشمول بند۲-۱۰ از جدول ۲-۳ آیین نامه ارتقا می شود که سقف امتیازی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: باید برخی ساختارها تغییر کند و این همکاری ها آغاز شود و برای موسسات تک محصولی که خود را بی نیاز از همکاری با دیگران احساس می کنند زنگ خطر را باید به صدا درآورد.
معاون پژوهشی سازمان تحقیقات تصریح کرد: در حل برخی مشکلات نیاز است به طور واقعی ارتباط و هم افزایی داشته باشیم، مانند مشکل علوفه که حل این مشکل در حد توان یک موسسه نیست و نیاز به همکاری بین موسسه ها نیز احساس می شود.
همچنین مقرر شد طی جلسه ایی با دکتر دانشیان مدیر کل دفتر امور پژوهشی سازمان و دکتر فرازمند رئیس مرکز اطلاع سانی و فناوری اطلاعات کشاورزی سازمان روند تصویب طرح و پروژه های مشترک تسریع شده و در سامانه سمپات نیز درج شود.