عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود

‫به زودی بخش جدید ICU بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) دانشگاه آزاد شاهرود افتتاح می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از افتتاح بخش جدید ICU بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) متعلق به این واحد دانشگاهی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، سید احمد ابوالقاسمی‌فر اظهار کرد: بخش جدید ICU  بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) با تعداد ۱۰ تخت در مساحتی حدود ۳۸۰ مترمربع در طبقه اول این بیمارستان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: بخش‌های داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال، چهار اتاق عمل، آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو، نورولوژی، رادیولوژی، چشم‌پزشکی، اورژانس، آزمایشگاه‌های تخصصی و بخش‌های پاراکلینیکی و دیالیز، اکوی سنگ‌شکن، اودیومتری، ام.آر.آی، سی.تی.اسکن، مرکز ناباروری (IUI) در این بیمارستان فعال و در خدمت همشهریان است که راه‌اندازی مرکز مراقبت‌های ویژه جدید به قابلیت‌های این بیمارستان عمومی غیردولتی خواهد افزود.

ابوالقاسمی‌فر با تاکید بر اینکه بیمارستان‌هایی که مجهز به آی‌سی‌یو نباشند بیماران خود را به‌ناچار به بیمارستان‌های دیگر منتقل می‌کنند ادامه داد برای مراقبت از افراد دچار بیماری‌های شدید یا مبتلا به بیماری‌های تهدیدکننده حیات، وجود بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های بزرگ الزامی است؛ زیرا این افراد نیاز به نظارت دقیق و مداوم و حمایت به‌وسیله تجهیزات و داروهای اختصاصی دارند تا کارکردهای طبیعی بدن در آنها حفظ شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مورد امکانات و دستگاه‌های در نظر گرفته‌شده برای تجهیز بخش جدید آی‌سی‌یوی این بیمارستان گفت: در طراحی و ساخت این بخش از امکانات به‌روز مانند دستگاه‌های مانیتورینگ، ساکشن و اکسیژن، دستگاه اندازه‌گیری گازهای خون شریانی (ABG)، ونتیلاتور (دستگاه تهویه مکانیکی)، پمپ‌های انفوژیون وریدی، پیس‌میکر (ضربان‌ساز خارجی)، درین‌ها و کانترها و لوله‌های تغذیه و سایر امکانات اختصاصی استفاده‌شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود افزود: بخش تازه تاسیس آی‌سی‌یو از فضایی آرام و متناسب با شرایط بیماران نیازمند به مراقبت‌های ویژه و کادر پرستاری مجرب و کارآزموده در انجام مراقبت‌های ویژه پرستاری برخوردار است.

ابوالقاسمی‌فر هدف از راه‌اندازی بخش آی‌سی‌یو مجهز در این بیمارستان را ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم فهیم شاهرود و شهرستان‌های مجاور دانست و ابراز کرد: با وجود بیمارستان مجهز خاتم‌الانبیاء (ص) امیدواریم که دیگر هیچ‌یک از همشهریان مجبور به سفر به شهرستان‌های دیگر و پرداخت هزینه گزاف برای درمان نباشند.
لینک خبر در خبرگزاری آنا

لینک خبر در پایگاه خبری شاهرود نیوز