عمومی | پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری

برگزاری دویست و هفتاد و ششمین جلسه شورای پژوهشی در پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری

برگزاری دویست و هفتاد و ششمین جلسه شورای پژوهشی در پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری، دویست و هفتاد و ششمین جلسه شورای پژوهشی پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری در روز شنبه ۴ اسفند ۹۷ با حضور دکتر گل محمدی رئیس پژوهشکده، معاونین، مدیران گروه‌ ها و روسای ایستگاه‌های تحقیقاتی در پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری برگزار شد.

در این جلسه ۳ فقره پروپوزال پژوهشی در ارتباط بهبود عملکرد و کیفیت میوه کیوی با محلول پاشی ترکیبات مختلف کلسیم، اثر تغذیه برگی بر کمیت و کیفیت پرتقال توسرخ و کاهش خشکیدگی سرشاخه ها و ارزیابی توده طبیعی پرتقال جهت معرفی ارقام جدید پرتقال مورد بحث و بررسی اعضاء قرار گرفت.

همچنین پیشنهاد ایجاد کلکسیون میوه های نیمه گرمسیری با مشارکت بخش خصوصی و دانشگاه ها مورد تاکید قرار گرفته و مقرر شد در قالب پروپوزال به شورا ارائه شود.

در این جلسه رئیس پژوهشکده با توجه به معرفی به موقع ارقام در دست بررسی و طولانی بودن پروژه های اصلاحی، از گروه ژنتیک و به نژادی درخواست نمود تا از ظرفیت های بخش خصوصی در معرفی ارقام استفاده نماید.

همچنین به منظور بررسی فعالیت های سال ۹۷ هر یک از ایستگاه های تحقیقاتی و اعلام برنامه های سال ۹۸، دو جلسه مجزا در شورای پژوهشی در پایان سال به این امر اختصاص داده شود.