عمومی | دانشگاه سمنان

شاخص h-index دانشگاه سمنان از عدد ۴۰ عبور کرد /برای بالا بردن کیفیت مقالات و دستاوردهای پژوهشی تلاش می کنیم

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت : شاخص h-index دانشگاه سمنان که شاخصی برای ارزیابی کیفیت علمی مقالات پژوهشگران است از عدد ۴۰ عبور کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ دکتر سیف الله سعدالدین با اعلام این خبر گفت : این شاخص در حال حاضر به عنوان بهترین معیار موجود در ارزیابی علمی مقالات پژوهشگران به کار برده می شود و میزان تاثیر گذاری آنها را در پیشبرد علم نشان می دهد.
وی با بیان اینکه دانشگاه سمنان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه ی پنجم فعالیت خود در تمامی عرصه ها به موفقیت های چشمگیری نائل شده است گفت : شاخص h-index کسب شده اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان این دانشگاه، از عدد ۴۰ عبورکرده است که این موفقیت افتخاری در حوزه علمی و پژوهشی است .
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان پروفسور نیما امجدی و دکتر محمد همت اسفه را از جمله این افراد اعلام کرد و گفت : در آینده نزدیک تعداد زیادی از پژوهشگران دانشگاه سمنان بهh-index  بالای چهل خواهند رسید.
دکتر سعدالدین ادامه داد : معاونت پژوهشی و فناوری برای ارتقای این شاخص در پژوهانه اعضای هیات علمی دارای شاخص h بالا حمایت می نماید .
وی  با اشاره به شاخص i۱۰-index  هم گفت: این شاخص تعداد مقالاتی را می شمرد که حداقل ۱۰ بار مورد استناد قرار گرفته اند که پژوهشگران دانشگاه سمنان در حال حاضر دارای مقالات متعددی هستند  که از منظر این شاخص در جایگاه مطلوبی قرار دارند اما باید تلاش کنیم در کنار آن تعداد ارجاعات مقاله‌ها نیز افزایش یابد.





معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان به دیگر دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : معرفی ۱۰ نفر از اساتید پراستناد دانشگاه از منظر شاخص های کیفی و تعداد ارجاعات بالا از میان اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان دانشگاه یکی از برنامه های جدید این معاونت است که  در این لیست نام دو  نفر از بانوان هیات علمی نیز به چشم می خورد که این امر نشان دهنده حضور فعال بانوان در انجام امور پژوهشی و فناوری است .
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قرار گرفتن نام سه نفر از اساتید دانشگاه سمنان به عنوان پژوهشگران یک درصد پراستناد دانشگاه سمنان بر اساس شاخص های ISI – ESI را یکی دیگر از افتخارات مهم چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و از اضافه شدن دکتر محمد همت اسفه به این لیست به عنوان یکی از فارغ التحصیلان یک درصد پراستناد دانشگاه سمنان خبر داد .
دکتر سعدالدین با بیان اینکه در آینده ای نزدیک شاهد قرار گرفتن افراد بیشتری در لیست پژوهشگران یک درصد پراستناد خواهیم بود گفت :  سیاست دانشگاه حمایت همه جانبه برای بالا بردن سطح کیفیت مقالات و دستاوردهای پژوهشی است و در همین راستا حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران پراستناد جمله اقدامات است .
وی گفت : دانشگاه سمنان برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی، امکانات، تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های پژوهشی، تقویت و توسعه دفتر ارتباط با صنعت هم ‌سو با برنامه‌های بالادستی و تصمیمات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری تلاش می‌کند.
وی تاکید کرد: باید به دنبال علم نافع باشیم که معضلات و مشکلات جامعه ما را در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره حل و فصل نماید.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان ، رصد کردن وضعیت شغلی فارغ التحصیلان دانشگاه را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود : در سال جاری برای نخستین بار پس از شناسایی تعدادی از فارغ التحصیلان شاخص دانشگاه سمنان، در مراسمی از این افراد تجلیل شد که  به منظور گسترش انگیزه کارآفرینان فارغ التحصیل شاخص دانشگاه این برنامه به شکل گسترده تری دنبال خواهد شد .
دکتر سعدالدین، از دانشگاه سمنان به عنوان یک دانشگاه مسئله محور با رویکرد حل معضلات پیش روی جامعه و صنعت، همراه با نفوذ پذیری و ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناوری برجسته یاد کرد و خواستار همراهی سازمان ها، صنایع و سایر نهادها در این خصوص با ارائه مسائل و چالش های پیش رویشان شد .
وی در پایان خاطر نشان کرد : قرار گرفتن در ردیف دانشگاه¬های برتر کشور به عنوان یکی از مهمترین اهداف پیش روی دانشگاه ترسیم شده است که امیدواریم با همت و تلاش روزافزون ، اعضای هیات علمی و پژوهشگران و دانشجویان گرانقدر این دانشگاه تحقق یابد .





نام : ایمیل : *نظرات : متن تصویر: نام : ایمیل : *نظرات : متن تصویر: خطا! متن تصویر را اشتباه وارد کرده اید.