عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

بازدید رئیس دانشگاه از میز خدمت الکترونیک

گالری عکس
در این بازدید که ۴ اسفند ۹۷ صورت گیرد، دکتر ترابی رئیس دبیرخانه مرکزی، پیشخوان خدمت و اتوماسیون اداری دانشگاه و سمیرا علمی کارشناس این حوزه، دکتر کریمی را همراهی کردند.
رییس دانشگاه ابتدا بارکد QR نصب‌شده در میز خدمت را با تلفن همراه خود اسکن و سپس از بخش‌های مختلف میز خدمت بازدید کرد.
در ادامه ایمان سمیع پور مسئول میز خدمت معاونت غذا و دارو و الهام حق‌شناس کارشناس روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی به ارائه گزارشی از  روند پیشرفت میز خدمت در مجموعه خود پرداختند و چالش‌های پیش روی آن مطرح کردند.
سپس دکتر ترابی با تاکید بر توسعه میز خدمت در واحدهای مختلف دانشگاه گفت: براساس گزارش داشبورد میز خدمت در بهمن‌ماه بیشترین مراجعه به میز خدمت به ترتیب به معاونت غذا و دارو، بیمارستان سینا و دانشکده پیراپزشکی اختصاص دارد.
وی با اشاره به کاهش زمان انتظار مراجعه‌کنندگان به میز خدمت گفت: زمان انتظار بهمن‌ماه ۳.۶ دقیقه بود که در اسفندماه آن را به ۱.۹ دقیقه کاهش دادیم.
دکتر ترابی از   ثبت ۴ هزار ۴۴۴ نامه در میز خدمت الکترونیک خبر داد و گفت: ایجاد میز خدمت در تمامی واحدهای دانشگاه یک الزام قانونی است و ما درحال تکمیل و توسعه این خدمت در دانشگاه هستیم.
در حاشیه این بازدید دکتر کریمی رییس دانشگاه به ارزیابی خود از عملکرد میز خدمت پرداخت و گفت: این کار به همت دکتر ترابی و حمایت دکتر بیگلر راه‌اندازی شده البته مقدمات آن از قبل فراهم‌شده بود.
دکتر کریمی میز خدمت الکترونیک را سطح بالاتری از خدمت در دانشگاه دانست و گفت: میز خدمت باید در تمامی واحدهای دانشگاه ایجاد  و فرآیندهایی که امکان دارد به‌صورت الکترونیک ارائه شود.
رییس دانشگاه با اشاره به مزایای راه‌اندازی میز خدمت  گفت:  این رویکرد، همان دولت الکترونیک است که در آن بسیاری از فرآیندها تسهیل و خطاها برطرف می‌شود. همچنین بسیاری از هزینه‌ها، رفت‌وآمدها و آسیب‌ها کاهش می‌یابد.
دکتر کریمی بر ضرورت فرهنگ‌سازی همزمان با توسعه میز خدمت تاکید کرد و گفت: همزمان با رشد تکنولوژی‌ها و رشد عرصه‌های مختلف، باید بسته فرهنگی آن نیز تدوین و اجرا شود. لذا بایستی در نشست سال آینده هیئت‌رئیسه، درباره فرهنگ دولت الکترونیک نیز صحبت شود.
وی بابیان اینکه امیدوارم در آینده نزدیک،  آرزوی دکتر ترابی  در ایجاد دانشگاه بدون کاغذ محقق شود افزود: الکترونیک شدن مکاتبات و پیگیری آن‌ها  از طریق موبایل به‌راحتی قابل انجام است و این رویکرد می‌تواند تبادل و مصرف کاغذ را کاهش دهد. من نیز سعی می‌کنم مکاتبات اداری را با همین روش انجام دهم  چراکه کارها را بسیار تسهیل می‌کند.
رییس دانشگاه پیشبرد میز خدمت را نیازمند آموزش جمعی دانست و گفت: نیاز امروز کشورمان این است که باید همگان  از تونل آموزشی عبور کنند. برای توسعه میز خدمت نیز باید همزمان تبلیغ و فرهنگ‌سازی صورت گیرد و به  افراد باحوصله آموزش داده شود. امیدوارم با صبر و حوصله بتوانیم دانشگاه پیشرفته و روزآمدی در سطح بین‌المللی داشته باشیم.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: جمشید ربیعی