عمومی | بنیاد ملی نخبگان

جایزه علمی پروفسور علیرضا سپاسخواه رونمایی شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه طراحی و اعطای جوایز تحصیلی به مستعدان‌برتر با استفاده از منابع حوزه وقف و خیّریه، طی مراسمی با حضور هیئت‌رئیسه دانشگاه شیراز، اعضای هیئت‌مدیره و مجمع عمومی مجمع خیّران فارس و جمعی از دانشگاهیان استان فارس،  از «جایزه علمی پروفسور علیرضا سپاسخواه» رونمایی شد.

در این مراسم، حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: به منظور تکریم و الگوسازی از نخبگان و شخصیت­های علمی و همچنین ایجاد روحیه تلاش و خودباوری در میان دانشجویان و پژوهشگران، جایزه علمی پروفسور علیرضا سپاسخواه به برترین دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری رشته مهندسی آب شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های استان فارس و یا متولدین استان فارس که مشغول به تحصیل در دیگر دانشگاه‌های کشور هستند، اعطا می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه علمی پرفسور سپاسخواه، افزود: وی استاد نمونه کشوری و برنده جایزه علامه طباطبایی، استاد برگزیده جهان اسلام از سوی سازمان کنفرانس اسلامی است که نامشان در زمره دانشمندان و نخبگان علمی یک در صد برتر جهان بر اساس مستندات پایگاه اطلاعاتی تامسون رویترز ، نیز به چشم می‌خورد.

لازم به ذکر است، این جایزه به برترین دانشجویان تحصیلات‌تکمیلی مهندسی آب که فعالیت‌های شاخص علمی و پژوهشی با محوریت پایداری منابع آب کشور داشته باشند، اعطا می‌شود.